۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۴۲۸۹۴

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری همایش «مردان بی ادعا» با حضور سردار اباذری در بندرعباس، عقد تفاهم نامه همکاری بین تبلیغات اسلامی هرمزگان و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و برگزاری ششمین همایش کریمه اهل بیت(س) از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، اجتماع بزرگ مدافعان حریم ولایت، بزرگداشت سرداران شهید بندرعباس و گرامیداشت هشت شهید مدافع حرم با عنوان«همایش مردان بی ادعا» با روایتگری سردار اباذری در هیات باقریون بندرعباس برگزار می شود.

همایش مردان بی ادعا به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی برای حفظ اصول و ارزش ها و شهادت، تجلیل از مقام شامخ شهیدان و معرفی الگو برای نوجوانان و جوانان برگزار می گردد.

این همایش ساعت 18 روز پنجشنبه 23 آذر ماه جاری در هیات باقریون واقع در بلوار امام حسین(ع)، کوی نیایش، بالاتر از مسجد امام محمد باقر(ع) برگزار خواهد شد.

سردار حمید اباذری، جانشین فرماندهی دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) سخنران ویژه همایش مردان بی ادعا در بندرعباس است.

همایش مردان بی ادعا به همت هیات باقریون و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج امام محمد باقر(ع) و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشس شهرداری بندرعباس برگزار می شود.

عقد تفاهم نامه همکاری بین تبلیغات اسلامی هرمزگان و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی

با هدف تحقق منويات آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس پیرامون قانون گرايي؛ تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان منعقد شد.

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: در راستای ارتقای ضریب امیت اجتماعی، پیشگیری از آسیب ها و جرائم  و هم افزایی و توسعه ظرفیت های موجود دو سازمان با هدف ارائه آموزش های همگانی حضوری و غیر حضوری جامعه هدف (اقشار مختلف جامعه) تفاهم نامه همکاری بین تبلیغات اسلامی استان و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان منعقد شد.

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای طرح های مشترک آموزش همگانی حضوری و غیرحضوری در زمینه فعالیت و مشارکت و همکاری در فضای مجازی با محوریت آسیب های اجتماعی و ترویج قانون مداری و گسترش و توسعه فرهنگ خودکنترلی و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه در مواجه با آسیب ها و جرائم از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین تصریح کرد: همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی سالیانه دو سازمان با توافق طرفین و استفاده از ظرفیت های طرفین در راستای ارتقای سطح انتظامی و اجتماعی افراد مختلف جامعه و همچنین اجرای طرح های همگانی حضوری برای اقشار مختلف جامعه به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم از دیگر موضوعات تفاهم نامه همکاری منعقد شده بین تبلیغات اسلانی و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان است.

ششمین همایش کریمه اهل بیت(س) در بندرعباس برگزار می شود

حجت الاسلام احمد پهلوانی مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در جلسه هماهنگی برگزاری همایش کریمه اهل بیت(س)، از برگزاری ششمین همایش کریمه اهل بیت(س) در بندرعباس خبرداد و گفت: این همایش هشتم دی ماه سال جاری به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

وی افزود: این همایش از پنج سال قبل تا کنون به صورت مستمر همراه با پیام مراجع عظام تقلید، حضور شخصیت های برجسته کشوری، خدام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در راستای معرفی هرچه بیشتر شخصیت این بانوی جلیل القدر و سیره آن بزرگوار به ویژه در حوزه ولایت پذیری و دفاع از ولایت در بندرعباس برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان تصریح کرد: در همایش کریمه اهل بیت(س) از خانواده های معظم شهدای شیعه و اهل سنت دوران دفاع مقدس، شهدای انقلاب و مدافع حرم و فعالان و خادمین فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام پهلوانی ادامه داد: همزمان با برگزاری این همایش، استان هرمزگان همه ساله میزبان کاروان سفیران کریمه متشکل از یک نفر روحانی، یک نفر مداح، دو خادم به همراه پرچم بارگاه مطهر و نذورات متبرک بوده که مورد استقبال کم نظیر آحاد مردم در شهرها، بخش ها و روستاهای اقصی نقاط استان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت و قالب های زیبای هنری برای معرفی معارف و سیره اهل بیت(ع)، یادآور شد: برگزاری سوگواره شعر اخت الرضا با خروجی چاپ و انتشار یک جلد کتاب مشتمل بر بیش از 70 قطعه شعر یکی از دستاوردهای همایش کریمه اهل بیت(س) است.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لبخندان مدیر موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه، حجت الاسلام دهقان معاون آموزشی سپاه امام سجاد(ع) و سرگرد پاسدار اسلامی مسئول بسیج مساجد هرمزگان مطالبی را ارائه کردند./851/پ204/ب1

ارسال نظرات