۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۴۲۹۰۸
آیت الله نوری همدانی:

امت اسلام اجازه تسلط کفار بر مسلمین را ندهد/ ضرورت بصیرت افزایی در جامعه برای رهایی از دام فتنه ها

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی تأکید کرد: مسلمانان باید با اجرای برنامه های اسلام اجازه تسلط کفار و مستکبران بر کشورهای اسلامی و مسلمین را ندهند و با استقلال زندگی کنند.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار جمعی از مسؤولان سپاه و بسیج، رشد سیاسی، فکری، علمی، اجتماعی و اقتصادی را از دغدغه های مهم اسلام نسبت به مسلمانان دانست.

وی افزود: اگر جامعه در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به شکوفایی برسد و با استفاده از قدرت تفکر و تدبر خود امور را به پیش ببرد می توان برای آینده انقلاب اسلامی و کشور گام های مؤثری برداشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بصیرت داشتن انسان را از دام فتنه ها نجات می دهد، اظهار داشت: رشد فرهنگی و سیاسی انسان و جامعه نیازمند بصیرت سیاسی و اجتماعی است و شناخت خداوند و اهداف الهی بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: افراد دارای بصیرت در سخت ترین شرایط که حق و باطل مخلوط می شوند به راحتی تصمیم گرفته و گرفتار فتنه ها نخواهند شد، از این رو باید بر مسأله بصیرت افزایی جامعه در عرصه های گوناگون فعالیت جدی صورت گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که سعادت انسان در گرو ایمان، رعایت تقوا و معرفت به خدا و اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: مؤمنان زندگی و مرگ پاکی خواهند داشت و همواره سعی در کسب رضای الهی در زندگی خود دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مسأله قدس و توطئه جدید استکبار علیه قبله اول مسلمانان عنوان کرد: قدس شریف از مسائل مربوط به امت اسلام است که همه مسلمانان باید نسبت به آن حساس باشند، نباید اجازه داد که کفار و صهیونیست ها برای قدس اسلامی تعیین تکلیف کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اسرائیل رژیمی غاصب و کودک کش است و می خواهد به زور سرزمین مسلمانان را  تصاحب کند، این رژیم جعلی سرزمینی ندارد که بخواهد پایتخت داشته باشد، باید توطئه های دشمنان اسلام را شناخت و برای مقابله با آن اقدام جدی انجام داد.

وی اضافه کرد: اسلام به عنوان یک دین جامع در همه زمینه های از جمله سیاسی و اقتصادی برنامه دارد که مسلمانان باید با اجرای این برنامه ها اجازه تسلط کفار و مستکبران بر کشورهای اسلامی و مسلمین را ندهند و با استقلال زندگی کنند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات