۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۴۳۰۴۵

تذکر نمایندگان به رییس‌جمهور در لزوم پاکسازی بانک مرکزی از عناصر فاسد

نمایندگان خمین، همدان و نجف‌آباد به رییس جمهور ضرورت پاکسازی بانک مرکزی از عناصر فاسد و فرصت‌طلب را متذکر شدند.
بانک مرکزی

به گزارش خبرگزاری رسا، تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (22 اذر 96) از سوی هیات رییسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

احمد مازنی نماینده مردم تهران به اتفاق 27 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر علوم خواستار رسیدگی به مساله دانشجویان موسوم به ستاره‌دار با همکاری وزارت اطلاعات شدند.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست به مردم و تشویش اذهان عمومی درمورد مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری که منجر به اعتراض شدید سپرده‌گذاران در سراسر کشور شده است، شد و همچنین ضرورت حل مشکل صندوق بازنشستگی فولاد و پرداخت حقوق بازنشستگان این صندوق به صورت مستمر و اجرای صحیح مصوبه مجلس توسط دولت درخصوص این صندوق را متذکر شد.

نادر قاضی‌پور، احمد امیرآبادی، اکبر رنجبرزاده و محمدحسین فرهنگی نمایندگان ارومیه، قم،‌اسدآباد و تبریز در تذکری به رئیس‌جمهور و وزرای کشور، راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی خواستار تسریع در حل مشکل 136 هزار سهامدار شرکت پدیده شاندیز شدند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزیر نیرو عنوان کرد که در احیا و نجات دریاچه ارومیه اقدامی جدی و عملیاتی به عمل آید.

و‌لی الله نانواکناری، شهروز برزگر و علی اسماعیلی نمایندگان بابلسر، سلماس و نور و محمودآباد به اتفاق 11 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند که با توجه به اینکه هر ساله در فصل تابستان تعداد زیادی از هموطنان ما در دریا غرق می‌شوند خواهشمند است برای پیشگیری در این مهم متولی مشخص فرمایید.

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به مسائل ارزشی و اخلاقی در فدراسیون سوارکاری شد.

محمدابراهیم رضایی، امیر خجسته، ابوالفضل ابوترابی نمایندگان خمین، همدان و نجف‌آباد به رئیس جمهور ضرورت پاکسازی بانک مرکزی از عناصر فاسد و فرصت‌طلب را متذکر شدند و خطاب به رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان کردند که با دقت در عملکرد مسئولان تحت امر با عناصر فاسد برخورد کنید.

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده به رئیس جمهور درمورد ضعف مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و عدم توجه به پتانسیل گردشگری کشور تذکر داد.

نادر قاضی‌‌پور، احمد امیرابادی،‌علیرضا محجوب‌، محمدحسین فرهنگی و علیمحمد شاعری نمایندگان ارومیه، قم، تهران، تبریز و بهشهر در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاوزی خواستار جلوگیری از واردات برنج تراریخته به کشور شدند.

محمد قصیم عثمانی نماینده مردم بوکان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار رفع ناهماهنگی در خدمات‌رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده شد.

جلال‌ محمودزاده نماینده مردم مهاباد در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد که دلیل برخورد منامناسب با مراجعه‌کنندگان و خانواده‌های جانبازان‌، شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید چیست؟

سیدحسن حسینی شاهرودی، اقبال محمدیان، نادر قاضی پور و اسداله قره‌خانی به اتفاق 15 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان فولاد و البرز شرقی، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن شدند.

سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمورد سوء مدیریت ملی و منطقه‌ای درخصوص اشتغال و لزوم رفع بیکاری جوانان تذکر داد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر جهاد کشاورزی لزوم توجه جدی به ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت صادرات مازاد محصولات کشاورزی را متذکر شد و در تذکر دیگر به وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی خواستار توجه جدی به بروز انواع آسیب‌های اجتماعی و اتخاذ تصمیمی و روش‌های صحیح مقابله با آن و در تذکری به وزیر اطلاعات خواستار توجه جدی به مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری توسط حراست‌های مستقر در وزارتخانه‌های مختلف و برخورد با متخلفین شد.

منصور مرادی نماینده مردم مریوان به وزیر کشور درمورد عدم توجه ستاد مدیریت بحران کشور و استان نسبت به حادثه دیدگان زلزله شهرستان سروآباد تذکر داد.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد علت بی‌تفاوتی وزیر در موضوع گرانی کاغذ که موجب توقف فعالیت‌های نشر کتاب و مطبوعات شده است تذکر داد./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات