۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۲۶۷
آیت‌الله نوری همدانی:

حوزه‌ علمیه در تربیت طلاب انقلابی اهتمام داشته باشد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که حوزه‌ علمیه در تربیت طلاب انقلابی باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: طلاب باید اهداف، ثمرات و دشمنان انقلاب را بشناسند و برای آحاد جامعه تبیین کنند.
آیت الله نوری همدانی آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیتالله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، امروز در آیین کلنگ‌زنی مدرسه علمیه حضرت امام جواد(ع) از مجموعه مدارس مجتمع حوزوی مشکوة در شهرک پردیسان، با گرامیداشت ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، احداث حوزههای علمیه را از مهمترین مسائل جوامع اسلامی برشمرد.  

حضرت آیتالله نوری همدانی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) نخستین فردی بود که برای تأسیس حوزههای علمیه اقدام و قیام کرده است، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام از آغاز بعثت، مراکز خاصی را برای تعلیم و تربیت آقایان و خانمها به معارف اسلامی در نظر گرفته بودند.

وی با اشاره به ضرورت احداث حوزههای علمیه، ابراز داشت: ساخت حوزههای علمیه از ضروریات جوامع اسلامی است تا افرادی برای آموزش معارف اسلامی در این مراکز تحصیل کرده و تربیت شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نهج‌البلاغه دریایی بسیار جذاب و اثرگذار است، ابراز داشت: همان طور که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابتدای وصیت‌نامه خود فرموده‌اند؛ خدا را شاکریم که این کتاب بلند پایه حکومتی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در اختیار ما قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین خطبه این کتاب، امیرمؤمنان علی(ع) فلسفه به وجود آمدن حوزههای علمیه را تربیت افرادی خاصی دانستهاند که بتوانند به جای پیغمبران و ائمه اطهار(ع) در جامعه تأثیرگذار باشند.

حضرت آیتالله نوری همدانی تأسیس مدرسه علمیه حضرت امام جواد(ع) را کاری بسیار مهم و ارزشمند دانست و عنوان کرد: امیدواریم مسؤولان این مرکز علمی- معنوی با یاری خداوند منان و توفیقات بیشتر بتوانند اهداف خود را عملی کنند و سربازان شایستهای برای انقلاب اسلامی ایران تربیت کنند.

وی با تأکید بر این که حوزه‌های علمیه در تربیت طلاب انقلابی باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: طلابی که مدارس علمیه تربیت می‌شوند، باید ارکان، اهداف، ثمرات و دشمنان انقلاب را بشناسند و برای آحاد جامعه تبیین کنند./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات