۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۲۸۴

همسویی رسانه عربستانی با ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

یک روزنامه الکترونیک سعودی که پیش‌تر با رییس ستاد مشترک ارتش و وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مصاحبه کرده، یادداشتی از سخنگوی رسمی ارتش این رژیم را هم منتشر کرد؛ مقاله‌ای که در آن به حماس حمله شده است.
روزنامه الکترونیک سعودی «ایلاف»

به گزارش خبرگزاری رسا، در زمانی که جهان عرب و اسلام علیه تصمیم آمریکا درباره قدس در جوش و خروش است روزنامه الکترونیک سعودی «ایلاف» با مالکیت «عثمان العمیر» نزدیک به مقامات عربستان، مقاله‌ای مشترک از «آویخای ادرعی» سخنگوی رسمی ارتش رژیم صهیونیستی و یک نویسنده عرب علیه حماس منتشر کرد.

عنوان این مقاله که به صورت مشترک با «مهدی مجید عبدالله» نوشته شده «حماس... 30 سال (گذشت 30 سال از تأسیس)» است؛ در ابتدای این مقاله به سیر تحول حماس از زمان تأسیس این جنبش فلسطینی پرداخته و ادعا شده حماس به دنبال مطالبات فلسطینی‌ها نیست بلکه چون «تفنگ جنگ» است که گاهی مورد استفاده ایران و گاهی مورد استفاده دیگر طرف‌ها قرار می‌گیرد.

نویسندگان مقاله مذکور سپس ادعا کردند: حماس تنها خطر علیه فلسطینی‌ها و دولت اسرائیل محسوب نمی‌شود بلکه این خطر متوجه کشورهای همسایه نیز هست؛ موضوعی که برخی کشورها را به این سمت سوق داده که حماس را جنبشی تروریستی اعلام کنند.

در ادامه این ادعاها آمده است: حماس کمک‌ها به نوار غزه را در راستای ایجاد شهر تونل‌ها در زیر زمین به کار گرفته و حاکمیت اسرائیل را نقض می‌کند و تهدید نظامی دیگری به شمار می‌رود؛ با گذشت 30 سال از تأسیس حماس، روش تروریستی آن تغییر نکرده است.

ائتلاف در آبانماه امسال (1396) با گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مصاحبه کرد؛ آیزنکوت در این مصاحبه گفت: ما و عربستان درباره ایران و ضرورت مقابله با آن کاملاً توافق داریم.

این روزنامه سعودی روز گذشته نیز با «یسرائیل کاتس» رییس اطلاعات این رژیم گفت‌وگو کرد؛ کاتس از احداث راه آهن «حیفا-خلیج فارس» برای دور زدن تنگه هرمز و باب المندب خبر داد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات