۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۳۴۱۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

حمله عربستان به یمن، رقابتی استراتژیک با ایران اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حمله عربستان به یمن، رقابتی استراتژیک با ایران اسلامی است تا با یاری گرفتن از سایر کشورهای عربی قدرت خویش را احیا کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

حجت الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: حمله عربستان به یمن، رقابتی استراتژیک با ایران اسلامی است تا با یاری گرفتن از سایر کشورهای عربی قدرت خویش را در خاورمیانه احیا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یکی از نکات بسیار مهم در آموزه های دینی را بحث رهبری دینی و الهی دانست و اظهار داشت: در بحث رهبری الهی، انگیزه رضایت خدا و هدایت مردم است از این رو افرادی که در این جایگاه قرار می گیرند دارای شرایط خاص بوده و مردم را به توحید دعوت می کنند.

حجت الاسلام قربان پور با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: قرار گرفتن زیر پرچم توحید، مردم را به رستگاری می رساند و بحث پادشاهی و سلطنت در مقابل آن قرار دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه عربستان کشوری اسلامی است، گفت: عربستان سرزمین وحی است و به دلیل وجود دو شهر مکه و مدینه در این کشور، دارای شرایط و جایگاه ویژه ای در جهان اسلام است.

حجت الاسلام قربان پور با اشاره به ورود وهابیت و آل سعود به کشور عربستان از سوی انگلستان و با استفاده از دسیسه های دنیای غرب، خاطرنشان کرد: امروزه عربستان سعودی جایگاه گذشته خویش را به عنوان مرکز اسلامی در جهان از دست داده است و آل سعود با کشتار مسلمانان و تقابل با آنان، سبب از بین رفتن این موقعیت شد.

وی اضافه کرد: هدف از ولیعهدی محمد بن سلمان، بازسازی جایگاه کشور عربستان در منطقه است که به دلیل تکیه این کشور به غرب و صهیونیست، میسر نخواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه تمامی طرح های منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه می شود، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقدامات به موقع، مانع از شکل گیری دولت اسلامی عراق و شام یا به تعبیر دیگری داعش به فرماندهی آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه شد.

حجت الاسلام قربان پور با بیان اینکه بیداری اسلامی در یمن و شکل گیری جنبش شیعیان در این کشور، عامل مهمی در حمله عربستان بود، گفت: کشور عربستان از بیداری اسلامی در یمن احساس خطر کرد و آن ها را مانع بزرگی در راستای گسترش تفکرات سعودی و وهابیت در خاک یمن دانست و در جهت جلوگیری از سرایت بحران داخلی یمن به عربستان، تصمیم حمله را اتخاد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در رابطه با اهداف بلند مدت عربستان از حمله به یمن، بیان کرد: گسترش صهیونیسم در منطقه، اشغال کشورهای مسلمان، مقابله با اسلام و گسترش آن، ترویج ایران هراسی، تسلط بر خاورمیانه، فراهم کردن امنیت اسرائیل، دستیابی به منابع نفتی، در اختیار گرفتن بازار مصرف کشورهای منطقه و تهاجم فرهنگی از جمله اهداف بلند مدت عربستان در یمن است./842/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات