۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۳۴۲۱

پزشکان بدون مرز از کشته شدن ۷۳۰ کودک زیر ۵سال روهینگیایی خبر داد

طبق گزارش سازمان پزشکان بدون مرز، ۷۳۰تن از قربانیان حملات دو ماه اخیر نیروهای امنیتی میانمار به مسلمانان روهینگیایی، کودکان زیر ۵ سال بودند.
روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، در ادامه انتشار خبرهای ناگوار از وضعیت مسلمانان روهینگیایی میانمار، یک نهاد امدادی بین‌المللی آماری از میزان تلفات کودکان زیر 5 سال ارائه داده است.

بنا بر گزارش پزشکان بدون مرز، حداقل 6 هزار و 700 نفر از آوارگان روهینگیا در ماه اول بعد از شروع خشونت‌های ارتش و دولت میانمار کشته شدند. پزشکان بدون مرز تحقیقاتی را درباره آوارگان روهینگیایی که به بنگلادش گریخته‌اند، انجام داد که بر اساس آن معلوم می‌شود از 25 اگوست تا کنون ششصد و 47 هزار روهینگیایی به بنگلادش گریخته‌اند و در یک ماه اول حداقل 9 هزار نفر در میانمار جان باختند.

به گزارش اسکای نیوز، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده که  730 تن از افرادی که بر اثر خشونت‌های نیروهای نظامی میانمار جان خود را از دست دادند، کودکان زیر 5 ساله بودند.

دولت و ارتش میانمار اما مدعی است که از آغاز بحران در ایالت راخین، تنها 400 نفر کشته شدند و اکثر کشته شدگان هم «تروریست‌های افراطی» بودند.

مدیر بخش بهداشتی سازمان پزشکان بدون مرز از دیدارهای اعضای این نهاد امدادی با نجات یافتگان و بازماندگان روهینگیایی در بنگلادش و حرف‌های تکان دهنده شاهدان خبر داده است.

طبق گفته «سیدنی وانگ»، یافته‌های پزشکان بدون مرز حاکی از آن است که 59 درصد از کودکان قربانی زیر 5 سال با شلیک گلوله جان خود را از دست دادند، 15 درصد بر اثر سوزانده شدن منازل مسکونی، 7 درصد بر اثر ضرب و شتم تا حد مرگ و 2 درصد هم بر اثر انفجار مین کشته شدند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات