۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۴۳۶۳۸
حجت الاسلام نقوی:

مباحث فرهنگی مهمترین بحث در زمینه آتش به اختیار است

حجت الاسلام نقوی گفت: مباحث فرهنگی و نحوه انجام فعالیت های آن از سوی عناصر فرهنگی مهمترین بحث در زمینه آتش به اختیار است.
حجت الاسلام ناصر نقوی

حجت الاسلام ناصر نقوی مدیر گروه تبلیغی سراج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، به مصداق های آتش به اختیار در کلام رهبری اشاره کرد و گفت: مباحث فرهنگی و نحوه انجام فعالیت های آن از سوی عناصر فرهنگی مهم ترین بحث در زمینه آتش به اختیار است.

وی ادامه داد: عناصر متدینی که در زمنیه فرهنگی مشغول به فعالیت هستند و از آنان به افسران جنگ نرم یاد می شود را از نمونه های بارز عاملان آتش به اختیار می توان نام برد.

حجت الاسلام نقوی اصلاح امور را مختص به مکان و زمان خاص ندانست و گفت: مومن مصلح چه در خانواده و چه در جامعه وظیفه اش اصلاح امور است و این فرد مومن همیشه آتش به اختیار بوده و خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طرح این موضوع و تکرار آن از سوی مقام معظم رهبری که همانند تکرار های آیین مقدس دینی دلالت بر اهمیت موضوع دارد وظیفه را برای مومنان و جوانان انقلابی سنگین تر می کند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وظیفه مومنان در اصلاح امور گفت: یک مبلغ دینی و یک مومن هنگامی که با مفسده ای مواجه می شود باید اصلاح آن مشکل را جزء وظایف اصلی خود بداند و بی تفاوت از کنار آن عبور نکند.

حجت الاسلام نقوی به راه و روش سید جمال الدین اسدآبادی به عنوان یکی از آتش به اختیاران تاریخ اشاره کرد و گفت: وی هر جا نقص و مشکلی را مشاهده می کرده است اصلاح آن را از وظایف خود به حساب می آورده است.

مدیر گروه تبلیغی سراج بیان کرد: برخی افراد در قبال کوچک ترین مسایل منتظر دستور مقام بالاتر برای انجام کار هستند در حالی که در آتش به اختیار مومن وقتی به معضلی بر می خورد که توانایی اصلاح آن را دارد سریعا در جهت رفع آن مشکل باید تلاش کند.

وی امر به معروف را از مصادیق رایج آتش به اختیار دانست و گفت: هنگامی که مومن فسادی را در جامعه می بیند باید در گام اول شروع به امر به معروف و نهی از منکر کند و سکوت در قبال آن جایز نیست./۹۷۹/ت302/ب1

ارسال نظرات