۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۴۳۶۶۷
امام جمعه موقت كاشان:

مسؤولان در دفاع از فرهنگ اسلام ناب کوتاهي نکنند

امام جمعه موقت كاشان با انتقاد از سکوت و انفعال مسؤولان درباره ناهنجاري هاي فرهنگي، گفت: متاسفانه در سالهاي اخير برخي مسؤولان در دفاع از فرهنگ اسلام ناب محمدي کوتاهي و مماشات مي کنند.
حجت الاسلام احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علي احتشام امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در آيين هفتمين روز درگذشت بسيجي حاج علي بديعي از هجرت و جهاد به عنوان دو عنصر گرانقدر حفظ اسلام ناب  نام برد و گفت: خداوند كساني را كه در راه خدا و رضات خدا از خانه خارج مي شوند و ناگهان حادثه جان آنها را مي گيرد، اجر و پاداش آنها مجهول مي گذارد و مي گويد، اجرآنها فقط با خدا است.

حجت الاسلام احتشام بیان کرد: مهاجر الي الله درجات بالايي دارد و در قدرت فهم ما نيست كه درجات يك مهاجر الي الله كه در مسير خدا جان به جان آفرين تسليم كرده است چقدر و ميزان و اندازه آن چقدر است.

وي با اشاره به اينكه حاج علي بديعي سرباز ولايي آتش به اختيار جبهه حق كار خودش را انصافا خوب تمام كرد، گفت: برخي دنبال شهادت مي روند و در طول زندگي خود از خدا طلب شهادت مي كنند اما خدا شهادت را برايشان تقدير نمي كند.

حجت الاسلام احتشام ابراز کرد: امام خميني(ره) راه شهادت و عزت را به ما آموخت و در طول عمر خود بسيجي بود و فرمود، افتخارم اين است كه بسيجي هستم و خدا مرا با بسيجيان مشهور گرداند، اما تقدير اين نبود كه او با شهادت از دنيا برود.

وي در ادامه با انتقاد از سکوت و انفعال مسؤولان در خصوص ناهنجاريهاي فرهنگي گفت: متاسفانه در سالهاي اخير برخي مسؤولان در دفاع از فرهنگ اسلام ناب محمدي کوتاهي و مماشات مي کنند.

وي يادآور شد: مناظره هاي انتخابات رياست جمهوري در ارديبهشت امسال نشان داد تا رسيدن به دستورها و موازين اسلام ناب محمدي فاصله داريم و به خاطر همين ضعف‌ها و اهمال‌ها است كه هر از گاهی شاهد رخدادهاي تلخ در قالب ناهنجاريهاي فرهنگي در برخي نقاط کشور هستيم.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به ماجراي برگزاري شوي تجاري تبليغي خانه نگين کاشان با حضور چند زن مانکن گفت: اين ماجرا در خانه اي که بايد نگين و معرف حيا و عفت زنان کاشان باشد رقم خورد و مايه تعجب و تلخ کامي مؤمنان و متدينان شد.

وي افزود: متاسفانه اين برنامه غيراخلاقي در خانه اي در حريم مسجد ميرنشانه كاشان برگزار شد، مسجدي که در دوران مبارزات انقلابي يکي از پايگاه هاي مردمي و مرحوم حاج شيخ علي آقا نجفي امام جماعت اين مسجد هم يکي از مبارزان انقلابي و مدافعان حريم امام و ولايت بود.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه گفت: وقتي فرد دلسوخته و دغدغه مندي هم اولين بار نسبت به اين ماجرا ‹‹شوي زيورآلات›› واکنش نشان مي دهد و دغدغه خود را مطرح مي‌کند برخي مسؤولان مي گويند، چرا اين موضوع را سياسي مي کنيد؟! چرا از امام و خانواده شهدا مايه مي گذاريد؟!

حجت الاسلام احتشام خطاب به مسؤولان گفت: شما چرا صحنه را خالي مي کنيد؟! چرا سکوت مي کنيد؟! چرا براي مردم توضيح نمي دهيد؟! چرا به کوتاهي يا سهل انگاري خود اذعان نمي کنيد؟! ديگر چه بايد کرد و چه بايد بگوييم که شما آن را مسأله اي سياسي نپنداريد؟! لابد اگر در زمان امام حسين(ع) هم بوديد، قيام سيدالشهدا  را كه امر به معروف و نهي از منکر بود را مهم نمي دانستيد و به آن حضرت مي گفتيد در مدينه بنشين و موضوع را سياسي نکن!        

وي تصريح کرد: برخي مسؤولان به خاطر يک مشت دلار، نسبت به بروز ناهنجاريهاي اخلاقي در اماکن گردشگري کاشان سکوت کرده اند، حال آنکه بايد بدانند، بنا و ساخت و معماري خانه هاي تاريخي کاشان بر محور حيا و حجاب بوده است.

حجت الاسلام احتشام مسؤولان را به خواندن وصيت نامه سياسي الهي حضرت امام خميني (ره) فراخواند و گفت: امام بزرگوار اولين فرمان آتش به اختيار را در وصيت نامه خود صادر کرده و گفته است، بايد همه بدانيم که آزادي به شکل غربي آن، که موجب تباهي جوانان و دختران و پسران مي‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبليغات و مقالات و سخنرانيها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومي و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگيري از آنها واجب است و از آزاديهاي مخرب بايد جلوگيري شود و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسير ملت و کشور اسلامي و مخالف با حيثيت جمهوري اسلامي است، به طور قاطع اگر جلوگيري نشود، همه مسؤول هستند و مردم و جوانان حزب‌اللهي اگر برخورد به يکي از امور مذکور كردند به دستگاه هاي مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهي كردند، خودشان مکلف به جلوگيري هستند.

وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نيز مي فرمايد، اينکه ببينيم کساني با استفاده‌ از هنر، با استفاده‌ از بيان، با استفاده‌ از ابزارهاي گوناگون، با استفاده از پول، راه مردم را بزنند، ايمان مردم را مورد تهاجم قرار بدهند، در فرهنگ اسلامي و انقلابي مردم رخنه ايجاد کنند و ما بنشينيم تماشا کنيم و بگوييم که آزادي است.

امام جمعه موقت کاشان با بيان اينکه مرحوم حاج علي بديعي در اين شهر، پيام رهبري خطاب به جوانان غربي را چاپ و در اختيار گردشگران قرار مي داد، ‌گفت: مسؤولان بايد اخلاص و تعهد را از مرحوم بديعي ياد بگيرند تا چه زماني داشته ها و اعتبار و حيثيت فرهنگي و اسلامي کاشان به پاي برنامه هاي نابهنجار فدا شود.

حجت الاسلام احتشام هشدار داد: ما تاکنون حرمت نگه داشته ايم و مراعات کرده ايم تا شايد مسؤولان بيدار شوند، اما در اين مسجد اعلام مي‌کنيم که امام راحل و رهبر معظم انقلاب فرمان آتش به اختيار داده اند، اگر براي امور فرهنگي و گردشگري کاشان به درستي سياستگذاري نشود و مفاسد فرهنگي در اين شهر توجيه شود سربازان ولايت و رهروان حاج علي بديعي آتش به اختيار مقابل اين ناهنجاريها خواهند ايستاد.

لازم به ذكر است، بسيجي حاج علي بديعي به همراه همسر، دختر و برادر زاده اش، هفته گذشته بعد از كمك به زلزله زدگان سرپل ذهاب، هنگام بازگشت به كاشان در سانحه رانندگي جان خود را از دست دادند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات