۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۴۳۷۵۹
جانشین رییس بسیج طلاب و روحانیون:

ارائه مدلی از حکومت دینی و الهی رسالت مشترک همه انبیا بود

جانشین رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت: رسالت مشترک همه انبیا این بود که حکومت دینی و الهی را به جامعه معرفی کنند.
حجت الاسلام دارابکلایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر دارابکلایی، جانشین سازمان بسیج طلاب کشور، امروز در بخش نشست با طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی که با محوریت اسلام و نظام دینی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم تاریخ اسلام را تقسیم‌بندی کنیم بنده آن را به پنج قسمت تقسیم می‌کنم؛ بخش اول از تاریخ اسلام بعثت است، بخش دوم غدیر، بخش سوم عاشورا، بخش چهارم انقلاب اسلامی و بخش پنجم ان‌شاءالله دوران ظهور است.

وی افزود: وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم می‌بینیم رسالت مشترک همه انبیا این بود که حکومت دینی و الهی را به جامعه معرفی کنند؛ به‌گونه‌ای که از حضرت آدم گرفته تا حضرت رسول یک مدل از حکومت دینی و الهی را به جامعه معرفی کنند و اینکه کدام پیامبر موفق شد این را به انجام برساند بحث دیگری است.

حجت‌الاسلام دارابکلایی اضافه کرد: برخی از پیامبران در ارائه مدل حکومت دینی و الهی شکست خوردند البته شکست به معنای لغوی و اصطلاحی آن متفاوت است، حضرت موسی (ع) وقتی بعد از چهل شبانه‌روز از کوه طور برگشت تلاش چندساله‌ای که طی آن مردم را به توحید دعوت کرده بود را بربادرفته دید.

وی ادامه داد: شاگردانی مثل سامری تربیت‌یافته موسی (ع) بودند اما وقتی برگشت دید آنها گوساله‌پرست شدند، آیا باید گفت که انقلاب حضرت موسی (ع) شکست خورد؟ در ظاهر بله اما در باطن نه چون مسیر ادامه پیدا کرد تا زمان نوبت پیامبر اسلام رسید.

حجت‌الاسلام دارابکلایی افزود: نخستین بخش سرنوشت‌ساز دینی، بخش پیامبر اکرم است؛ ازاین‌رو پیامبر توانستند مدلی از حکومت دینی و الهی را به مردم معرفی کنند.

وی اظهار کرد: در جامعه‌ای که غرق در تعصبات جاهلیت بود و سران قبائل در جاهلیت حرف اول را می‌زد تا آنجا که زنده‌زنده دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند و شعری بر سر قبر می‌نوشتند که دختر عروس و قبر داماد است، پیامبر مدل حکومت دینی را به مردم عربستان و به دنیا ارائه دادند.

حجت‌الاسلام دارابکلایی با بیان اینکه مرحله دوم دوران غدیر است، اضافه کرد: یکی از علمای اهل تسنن به نام حاکم حسکانی کتابی نوشته به نام شواهدالتنزیل که در آن 210 آیه را در منزلت امیرالمؤمنین ذکر کرده است.

وی افزود: غدیر ادامه بعثت است؛ زیرا کامل‌کننده و مکمل بعثت است و این آیه قرآن است که می‌فرماید: «الیوم اکملت لکم دینکم» گواه این موضوع است./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات