۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۴۳۷۶۸
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات تبیین کرد؛

ساحت های تعاملی هنر و پژوهش

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: کیفیت، تأثیرگذاری و جریان ساز بودن آثار هنری به ارتباط وسیع شان با پژوهش در ارتباط است.
محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسنی پیش از ظهر امروز در مراسم «تجلیل از مجلات برتر دفتر تبلیغات اسلامی» که در حاشیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: عرصه هنر و رسانه و حوزه راهبردی پژوهش  در سه عرصه و ساحت در تعامل هستند: ساحت اول، مباحث تئوریک، نظری و فقهی مثل فلسفه و فقه هنر است؛ دفتر نیز در این عرصه ها ورود کرده و ادامه آن را رهبر معظم انقلاب خواسته اند. در همین راستا، انجمن مطالعات نظری طرح جامع مطالعات نظری هنر اسلامی را ارائه کرده اند و در میز مربوطه در قطب ها مورد توجه قرار گرفته و اتفاقاتی در حال رخ دادن است که این مسأله در جلساتی بررسی می شود.

وی ارتباط عام هنرمندان با حوزه پژوهش را ساحت دوم در تعامل هنر و پژوهش دانست و گفت:. هنرمندان اصیل و تأثیرگذار در دنیا بهره بردار دائمی از منابع غنی پژوهشی هستند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که کیفیت، تأثیرگذاری و جریان ساز بودن آنها به ارتباط وسیع شان با پژوهش در ارتباط است، تصریح کرد: برای غنای تولید هنری و رسانه ای و نفوذ بیشتر باید کار پژوهشی در آن عرصه انجام شود.

وی با اشاره به این که این مرکز در حوزه مستند جایزه بهترین پژوهش را دارا است، گفت: پژوهنده ای که بیشتر به کار پژوهشی پرداخته، موفقیت های بیشتری را کسب کرده است.

حسنی افزود: در کشور در این سه عرصه به شدت مشکل داریم در عین حالی که به شدت به آنها نیاز داریم. منابع ما در عرصه رسانه کم بوده و بیشتر مباحث از سوی غربی ها بیان شده است. در حوزه فقه هنر در ابتدای راه هستیم و نیازها می رسد اما پاسخ گویی وجود ندارد، در حوزه دوم و سوم نیز شاید اوضاع بدتر باشد.

وی گفت: اخیرا فیلم ساز مشهور آمریکایی فیلمی درباره جنگ جهانی دوم ساخته و برای اسخت این تیم تحقیقاتی قوی ایجاد کردند. اگر دروغ هم می خواهند بگویند در ابتدا به خوبی در ساحت ها و لایه های مختلف آن پژوهش می کنند سپس به تولید آن می پردازند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این دفتر با این که دستگاه تأثیرگذاری است، اما خفیف المعونه است و جالب این است که در این سه ساحت کار می کند./۸۲۲/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات