۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۴۳۷۷۶
امام جمعه بجنورد:

عرصه مدیریت و مسؤولیت لغزنده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سنجش عقلانیت در آموزه‌های دینی در سه حوزه مسؤولیت، ثروت و مصیبت، گفت: عرصه مدیریت و مسؤولیت لغزنده است و مدیری در این عرصه نمی‌لغزد که عقل و خرد انسانی داشته باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی عقلانیت در سه عرصه مسؤولیت، ثروت و مصیبت سنجیده می‌شود و کسی که در این سه زمینه به‌خوبی عمل کند از عقل و خرد انسانی مناسب برخوردار است.

وی با بیان اینکه ثروت و مال لغزنده بوده و در این زمینه فرقی نمی‌کند مال شخصی باشد یا بیت‌المال، افزود: انسان وقتی به مال و ثروت دسترسی داشته باشد امکان لغزش پیدا می‌کند و قرآن فرموده فرد صالح از عقل و خرد خود استفاده می‌کند تا در موقعیت‌های ثروت، قدرت، مسؤولیت و مصیبت دچار لغزش نشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: عرصه مدیریت و مسؤولیت لغزنده است و مدیری در این عرصه نمی‌لغزد که عقل و خرد انسانی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه مدیران و مسؤولان باید تلاش کنند از فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده نهایت استفاده را برای خدمت به مردم بکنند، اضافه کرد: مسؤولان نااهل و بی‌خرد جامعه را به سمت نابودی می‌برند.

وی تصریح کرد: افراد دارای عقل و خرد انسانی از کار برای مردم خسته نشده و بیشتر از آنکه دنبال نام و نان باشند به فکر خدمت هستند؛ زیرا خدمت به مردم و کار و فعالیت صادقانه برای آنها از نام لذت‌بخش‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش‌آفرینی ارزنده سربازان گمنام امام زمان(عج)، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز جامعه اسلامی را مدیون نیروهای وزارت اطلاعات هستیم که خطرهای زیادی را پیش‌بینی و رفع کرده‌اند./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات