۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۴۳۸۰۷
آیت‌الله ری شهری:

همنشینی با محبان خداوند بهترین راه برای دوری از انحراف است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: همنشینی با دوست داران خداوند مهمترین اسباب برای دوری از انحراف و ضلالت است؛ بنابراین انسان به هر میزان با کسی که خداوند را دوست دارد همنشین شود به همان مقدار به حضرت باری تعالی نزدیک‌تر می‌شود.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای نورانی مکارم الاخلاق از خداوند متعال درخواست می‌کنند «بارالها؛ مرا به کاری که برخلاف محبت و دوستی تو است مبتلا نکن».

آیت‌الله محمدی ری شهری درباره علل و عواملی که سبب می‌شود انسان کاری که بر خلاف محبت و دوستی خداوند است، انجام دهد، ابراز کرد: یکی از آن عوامل گام نهادن در مسیری است که دشمنان الهی آن راه را انتخاب می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه همنشینی با کسانی که از خداوند دور هستند را از دیگر عوامل بیان کرد و اظهار داشت: همنشینی با دوست داران خداوند مهمترین اسباب برای دوری از انحراف و ضلالت است، بنابراین انسان به هر میزان با کسی که خداوند را دوست دارد همنشین شود به همان مقدار به حضرت باری تعالی نزدیک‌تر می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به روایتی مبنی بر اینکه با کسی بنشینید که شما را یاد خدا بیاورد، عنوان کرد: برخی مواجهات انسان را از خداوند غافل کرده و زمینه هلاکت فرد را فراهم می‌آورد؛ برهمین اساس انسان باید برادارن مومن را به عنوان دوست و همنشین برای خود انتخاب کند.

رییس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در پایان با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند: اگر کسی را می‌خواهید بشناسید ببینید دوستش کیست، خاطرنشان کرد: انسان با کسی دوست می‌شود که کارش را دوست داشته باشد و او را تایید ‌کند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات