۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۴۳۸۷۴
کمیسر حقوق بشر:

حملات علیه مسلمانان روهینگیایی از پیش برنامه‌ریزی شده است

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل حملات علیه مسلمانان روهینگیایی در میانمار را از پیش برنامه‌ریزی‌شده دانست.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که اگر دادگاهی در روزی از روزها حکم دهد که عملیات‌های کشتار جمعی علیه مسلمانان روهینگیایی در میانمار صورت گرفته، او تعجب نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه حملات علیه روهینگیا برنامه‌ریزی شده است، گفت: من از آنگ سان سوچی رهبر میانمار خواستم تلاش‌های بیشتری برای متوقف کردن عملیات‌های ارتش انجام دهد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش از این حملات علیه روهینگیا را مثال روشنی برای پاکسازی نژادی توصیف کرده بود و گفت: نمی‌توان امکان کشتار جمعی علیه مسلمانان روهینگیایی را بعید دانست.

میانمار مسلمانان روهینگیا را به‌عنوان یک گروه قومی و قبیله‌ای به‌رسمیت نمی‌شناسد و آنها را فاقد صلاحیت لازم برای حقوق شهروندی می‌داند. دولت میانمار آنها را بنگلادشی می‌خواند و معتقد است آنها مهاجران غیرقانونی هستند.

ارتش میانمار با تروریست خواندن مسلمانان روهینگیا عملیات‌های مختلفی را علیه آنان در این مناطق آغاز کرده است.

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید بیش از 6700 نفر از مسلمانان روهینگیا یک ماه پس از آغاز خشونت‌ها در ماه آگوست امسال در میانمار کشته شده‌اند.

آمار این سازمان بر مبنای مصاحبه‌ها با بیش از ششصد هزار روهینگیایی است که از خشونت‌ها به بنگلادش فرار کردند.

آمار پزشکان بدون مرز 17 برابر آماری است که ارتش میانمار اعلام کرده است. میانمار تعداد کشته‌شدگان را 400 تن می‌داند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات