۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۴۳۹۰۴
آیت الله محمدی ری شهری:

تقویت معنویت در حوزه و دانشگاه باید مدنظر همه مسؤولان قرار گیرد

آیت الله محمدی ری شهری با تاکید بر اینکه تقویت معنویت در حوزه و دانشگاه باید مدنظر همه مسؤولان مربوط قرار گیرد، گفت: عالم مهذب می‌تواند جامعه را متحول کند؛ بنابراین هر مقدار معنویت عالم بیشتر باشد اثرش نیز در جامعه بیشتر خواهد شد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه دانشگاه جمعی از رؤسای دانشگاه و فرهیختگان علمی با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در وجود مقدس اهل بیت(ع) برکات متراکم و با دوام الهی نهفته شده است که اگر کسی از آنان بهره‌مند شود بی نیاز از دیگران می‌شود.

وی افزود: انسان باید در همه مراحل تلاش کند در مسیر اهل بیت(ع) گام بردارد تا از انوار ائمه اطهار(ع) بهره ببرد؛ بنابراین ارتباط با این خاندان خیر متراکم را نصیب انسان می‌کند.

آیت الله ری شهری با بیان اینکه ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه را می‌توان از دو منظر مورد بحث و بررسی قرار داد، گفت: گاهی علم آموز علم را برای کسب علم می‌آموزد تا با سواد شود اما نه برخی افراد علم را برای خدمت بیشتر به جامعه کسب می‌کنند، بنابراین زمانی که علم برای علم باشد هرگز آن علم در خدمت مردم قرار نمی‌گیرد و بر ضد مردم انجام می‌پذیرد و این مهم بین حوزه و دانشگاه فرقی ندارد.

 تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: زمانی که عالم دینی لغزش پیدا کند نه تنها خودش بلکه دیگران را نیز نابود می‌کند بنابراین اگر حوزه و دانشگاه علم را برای علم بخواهد به هیچ جا نمی‌رسد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه علم باید در خدمت مردم قرار گیرد، عنوان کرد: علمی که در خدمت مردم است باید توام با معنویت باشد و انسان این علم را باید برای کسب رضای الهی کسب کند.

رییس مؤسسه فرهنگی علمی دارالحدیث با اشاره به اینکه علم نافع حب ذات و حب مقام را نابود می‌کند، اظهار داشت: علم اگر در خدمت مردم قرار نگیرد در خدمت مستکبران قرار خواهد گرفت، امروز اگر برخی دانشمندان خود را در اختیار مستکبران قرار نمی‌دادند ما شاهد این همه فقر در جوامع بشری نبودیم.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه دانشگاه باید از معنویت برخوردار باشد، گفت: تقویت معنویت در حوزه و دانشگاه باید مدنظر همه مسؤولان مربوط قرار گیرد.

آیت الله ری شهری در پایان خاطر نشان کرد: عالم مهذب می‌تواند جامعه را متحول کند و هر مقدار معنویت عالم بیشتر باشد اثرش نیز در جامعه بیشتر خواهد شد؛ زیرا علم نافع انسان را از ظلمت به نورانیت هدایت می‌کند./813/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات