۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۴۳۹۰۸
مدیر حوزه علمیه قزوین:

آیت‌الله مفتح تجلی وحدت حوزه و دانشگاه بود

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: تجلی وحدت حوزه و دانشگاه در چهره نورانی آیت‌الله مفتح بود و این شهید بزرگوار به عنوان حلقه وصل حوزه و دانشگاه خدمات فراونی را به حوزه و دانشگاه ارائه کرد.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه و دانشگاه‌های قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین برگزار شد، با اشاره به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه گفت: موضوع وحدت حوزه و دانشگاه به این دلیل مورد تاکید و توجه قرار گرفته که قشر روحانی و عالم در جامعه جایگاه مهمی دارد و جایگزین و بدیلی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به رسالت مهم روحانیت افزود: روحانیان در طول تاریخ همواره ادامه‌ دهنده کار، راه و رسالت انبیا و ائمه اطهار(ع) و انتقال دهنده پیام‌های قرآنی بوده اند؛ یعنی موضوع کار روحانیت قرآن و عترت است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه دین به واسطه روحانیت به دست جامعه رسیده است اظهار کرد: روحانیت با تحقیق و پژوهش در امور دینی حاصل کار خود را در اختیار جامعه و مردم قرار دادند علما همچنین در انقلاب اسلامی در راستای انتقال ارزش‌ها و معارف دینی نقش ویژه‌ای داشتند و همواره عرضه‌کننده دین مببن اسلام بودند.

وی در ادامه با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در ترویج دین اسلام ابراز کرد: امام خمینی به عنوان شخصیتی فرزانه و عالم با اجتهاد خود مردم را با دین و معارف وحیانی آشنا کرده و پس از ایشان یاران امام همان گفتمان و ادبیات را در تبلیغ دین ادامه دادند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به اهمیت قشر دانشجو در مسئله وحدت حوزه و دانشگاه افزود: وحدت دانشگاه و حوزه از آن نظر اهمیت دارد که دانشجویانی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند در مناصب مختلف جامعه برای خدمت به کار گرفته می‌شوند به عنوان نمونه تمام اداره‌کنندگان کشور دانشجویان تحصیل کرده‌ای هستند که برای خدمت‌رسانی استخدام شده‌اند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از پیشرفت‌هایی که در  علوم روز در جامعه صورت گرفته است مرهون زحمات دانشجویانی است که این نوآوری‌ها را انجام داده‌اند این دانشجویان بودند که در بحث ساخت موشک‌های هوایی و انرژی هسته‌ای خدماتی را برای کشور انجام دادند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه دانشجویان کشور ایران در بدنه جامعه اسلامی قرار دارند عنوان کرد: اگر بخواهیم برای دانشجو و عالم در جامعه جایگزینی قرار دهیم بدون تردید آن جانشین اهمیتش کمتر از اصل دانشجو و روحانی است چون در جامعه امروز در میان اقشار مردم طیف دانشجو و عالم گستردگی فراوانی دارد.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه در بخشی از وصیت نامه امام خمینی( ره) به طور ویژه به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه پرداخته شده است تصریح کرد: در وصیت‌نامه این چنین آمده است دشمن هیچگاه خواستار وحدت حوزه و دانشگاه نبوده است چون می‌داند که این دو نیروی موثر هنگامی که با یکدیگر تلفیق شوند انقلاب از تمام بحران‌ها و آسیب‌ها ضمانت شده خواهد بود.

وی در پایان گفت: تجلی وحدت حوزه و دانشگاه در چهره نورانی آیت‌الله مفتح بود که در بیست‌ و هفت آذر به شهادت رسید، آن بزرگوار هم در حوزه تحصیل کرده و به درجات بالای معنوی رسیده بود و هم در دانشگاه کرسی تدریس را در اختیار داشت. ایشان به عنوان حلقه وصل حوزه و دانشگاه خدمات فراونی را به حوزه و دانشگاه ارائه کرد./873/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات