۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۴۳۹۵۱

همکاری ۷۰۰ مبلغ حوزوی با کاروان‌های راهیان نور آذربایجان‌شرقی

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی از همکاری و فعالیت ۷۰۰ روحانی و مبلغ حوزوی با کاروان‌های راهیان نور استان خبر داد.
حسن کاملی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی‌فر، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی روحانیان و مبلغان حوزوی کاروان های راهیان نور شهرهای مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر اظهار داشت: تعامل نهادهای حوزوی و روحانیان با بسیج در اجرای برنامه‌های کاروان های راهیان نور بسیار نزدیک و سازنده است.

وی از همکاری و فعالیت 700 روحانی و مبلغ حوزوی با کاروان‌های راهیان نور استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری نیز 400 روحانی و مبلغ به همراه کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و شمال‌غرب کشور اعزام شده‌اند که این میزان در ایام مختلف سال به ویژه در فصل تابستان افزایش چشمگیر دارد.

حجت الاسلام کاملی‌فر با بیان این‌که تعامل روحانیان با ستاد راهیان نور تنها در بحث اقامه نمازهای جماعت و پاسخگویی به شبهات دینی زائران نیست، گفت: روحانی کاروان، در حقیقت مدیر فرهنگی کاروان نیز شناخته می‌شود، از این رو تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با اشراف و نظارات مبلغان حوزوی اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که سال گذشته 95 درصد کاروان‌های راهیان نور استان دارای روحانی و یا مبلغ حوزوی بوده‌اند، تصریح کرد: این آمار امسال به 98 درصد رسیده است که تلاش داریم تا پایان سال جاری تمامی کاروان‌ها اعزامی از وجود روحانی و مبلغ دینی بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش خطیر روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: طلاب و روحانیان در دوران هشت سال دفاع مقدس، نه تنها در عرصه تبلیغی، بلکه در میدان نبرد با دشمنان بعثی نیز جانفشانی‌های بسیاری داشته‌اند.

حجت الاسلام کاملی‌فر با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت ضامن امنیت، اقتدار، استقلال و عزت نظام اسلامی ایران است، گفت: دشمنان با شناخت دقیق از اوضاع جامعه، به دلیل فراموشی فرهنگ جهاد و شهادت در میان نسل جوان هستند، نباید اجازه داد این توطئه شوم استکبار عملیاتی شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات