۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۵۴۳۹۵۴
مفتی سوریه:

دشمن صهیونیستی فقط با مقاومت از بین می‌رود

مفتی ارشد سوریه با اشاره به اینکه حق کشورهای عربی فقط با مقاومت بازگردانده می‌شود، تصریح کرد که امروز به خاطر ایستادگی سوریه در برابر صهیونیست‌ها خط مقاومت ایجاد شده است.
 شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، «أحمد بدر الدین حسون» مفتی ارشد سوریه در حاشیه همایشی در ابراز همبستگی با قدس که روز گذشته در استان لاذقیه سوریه برگزار شد گفت: احتمالا دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به خاطر فشارهای مردمی از تصمیم خود در خصوص انتقال سفارت واشنگتن به قدس عقب نشینی میکند.

حسون تأکید کرد که آمریکا از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی تا به امروز در خصوص مسائل مربوط به کشورهای عربی پیروز نبوده است.

وی ادامه داد: «چرا از او (ترامپ) خواسته میشود که [از تصمیم خود] عقب بنشیند؟ عربها باید از خود بخواهند که به حق بازگردند».

وی با بیان اینکه حق کشورهای عربی فقط با مقاومت بازگردانده می شود، گفت: سوریه امروز حامل پیامی است که از 30 سال پیش تأکید میکرد و آن پیام این بود که «دشمن صهیونیستی فقط با مقاومت به پایان میرسد».

حسون با اشاره به اینکه سوریه به خاطر فلسطین مجازات شد، اظهار داشت: «صهیونیستها از دهه 80 تا سال 2010 در تلاش بودند که سوریه و مقاومت را از بین ببرند، ولی امروز به خاطر ایستادگی سوریه در برابر آنها و پیروزی اش پس از هفت سال جنگ، خط مقاومت ایجاد شده است».

مفتی ارشد سوریه با تأکید بر اینکه در عراق و جمهوری اسلامی ایران، سفارت رژیم صهیونیستی به سفارت فلسطین بدل شده است، خطاب به ترامپ گفت: «از تو سپاسگزارم؛ زیرا ثابت کردی که سوریه در پیام خود و در مقاومت و ایستادگی صادق بود...خون شهدای خود را متعلق به فلسطین میدانیم».

وی در پایان خاطر نشان کرد که سوریه به همه مردم جهان میگوید که ما «متفرق نشده ایم، بلکه به سوی هم بازگشته ایم؛ چرا که طایفه و مذهبی در سوریه وجود ندارد» و آنچه هست، امت واحده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات