۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
کد خبر: ۵۴۳۹۵۹
معرفی کتاب؛

«جنگ علیه انقلاب»؛ روایتی از آنچه بر انقلاب مردم یمن گذشت

کتاب «جنگ علیه انقلاب» نوشته سعدالله زارعی، جواد مددی و مسلم نیکخواه از سوی موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور به چاپ رسید.
کتاب
«جنگ علیه انقلاب»

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «جنگ علیه انقلاب» نوشته سعدالله زارعی، جواد مددی و مسلم نیکخواه از سوی موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور به چاپ رسید.

پژوهشگران مؤسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور، مقالات و پژوهش‌های زیادی را در خصوص تحولات یمن و جنگ عربستان علیه این کشور به رشته تحریر در آوردند. با توجه به انبوه مقالات و پژوهش‌ها، این مؤسسه در صدد برآمد بخشی از مقالات و پژوهش‌ها را که در بازه زمانی یک صد روز اول جنگ نوشته شده‌اند، به صورت کتاب منتشر نماید. بنابراین کتاب حاضر شامل چندین مقاله است که ضمن بررسی آراء و افکار زیدیه و انصارالله در یمن، به بررسی یکصد روز اول جنگ عربستان علیه یمن نیز پرداخته‌ و با تحولات روز این کشور پیش رفته ‌است.

در چکیده‌ای از کتاب می‌خوانیم: انصارالله که در تحولات انقلاب 2011 یمن نقش عمده‌ای داشت، با دخالت عربستان و طرح مبادره خلیجی به حاشیه رانده شد و انقلاب مصادره و منصور هادی رییس‌جمهور گردید. دو سال بعد با اجرای طرح جرعه، انقلاب یمن وارد مرحله تازه‌ای شد و انصارالله جهت تحقق خواسته‌های مردم یمن وارد صنعا شد و منصور هادی ابتدا استعفا داد و سپس به عدن و در نهایت به ریاض فرار کرد و عربستان به بهانه بازگشت منصور هادی جنگ علیه یمن را شروع کرد.

همچنین در بخشی از این کتاب آمده است: رژیم سعودی برابر الگوی «مبادره ـ طرح ـ خلیجی» که انقلاب فوریه 2011 یمن را متوقف کرد، در نظر داشت با حمله هوایی، حرکت مردم یمن در زمینه استقلال این کشور از عربستان را نیز متوقف و وضعیت سابق را برگرداند. مقامات سعودی با بیان این نکته که تغییرات یمن، امنیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را به مخاطره انداخته و باید متوقف شود، سعی داشتند، عواقب امنیتی وخیم تغییرات را به مردم انقلابی یمن گوشزد نمایند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

 

ارسال نظرات