۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۴۴۰۴۳
عضو هیأت رییسه فراکسیون قرآن خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی بودجه فعالیت های قرآنی در سال۹۷

عضو هیأت رییسه فراکسیون «قرآن، عترت و نماز» مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم توجهی دولت و قوه مقننه به قرآن کریم، از کاهش ۵۰ درصدی بودجه فعالان قرآنی در سال ۹۷ خبر داد.
زهرا سعیدی

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا با اشاره به کاهش چشمگیر بودجه فعالان قرآنی و قرآن پژوهان، گفت: در لایحه بودجه 97 در حوزه‌های مرتبط با کلام وحی، متاسفانه با کاهشی حدود 50 درصد روبه رو شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مطلوبی که باید به فعالیت‌های قرآنی وجود داشته باشد، از سوی دولت دیده نمی‌شود، بیان داشت: قطعا از دولت انتظار می‌رود که به مقوله قرآن توجه بیشتری نشان دهد، از مجلس شورای اسلامی نیز انتظار می‌رود به فعالیت‌های قرآنی نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

سعیدی با بیان اینکه در سه سال گذشته نیز بودجه‌ای که در این زمینه دیده شده بود تخصیص پیدا نکرد، افزود: متاسفانه همواره در تخصیص‌های بودجه‌ای در بخش قرآن کوتاهی شده است. قطعا بودجه‌های عمدتا نازل در مصارف لازم هزینه می‌شود، اما اولویت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: امروز در کشور به این نتیجه رسیده‌ایم که جامعه ما نیاز ویژه به اخلاق دارد. در کنار مسأله اخلاق؛ گذشت و ایثار متاسفانه بسیار کمرنگ شده است. انتظار می‌رود دولت دوازدهم با پیشنهادات قرآنی که در این زمینه مواجه می‌شود، دقت بیشتری کند، زیرا راه درمان تمام مشکلات در قرآن پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اینکه در حال حاضر یک تیم بسیار قوی متشکل از نمایندگان استان‌ها در فراکسیون «قرآن، عترت و نماز» مجلس شورای اسلامی حضور دارند، اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کمیسیون تلفیق و یا در صحن علنی اگر نیاز به رای وجود داشته باشد، فراکسیون رایزنی خواهد کرد تا حق مطلب برای بودجه‌های مرتبط با قرآن کریم ادا شود.

سعیدی در پایان با تاکید بر اینکه قرآن نیاز به حمایت ارگانی ندارد و جایگاه والای خو را بین مردم پیدا کرده است، گفت: آنچه که مطرح می‌شود برای رفع خلأ و نیازی درونی انسان‌ها است. امروزه سازمان‌های مردم نهاد به خوبی و بدون هرگونه حمایتی در حال انجام فعالیت قرآنی هستند که همین موضوع نشانگر جایگاه قرآن در قلب مسلمانان و افراد جامعه است./856/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات