۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۴۴۱۴۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

پایان یافتن هفته فرهنگی شوشتر، تمدید مهلت مسابقه نویسی امر به معروف و نهی از منکر و انتشار فراخوان جشنواره هفته قرآن و عترت در بخش رسانه مجازی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه درخوزستان، در نشست با ستاد برگزاری کنگره شهدای هنرمند خوزستان ابراز خرسندی از برگزاری این کنگره اظهار کرد: فعالیت‌های انجام شده در این خصوص بسیار کارهای مقدس و اثرگذاری هستند. و تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری چنین برنامه‌هایی به نوعی عبادت است که امیدوارم مورد قبول حضرت باری تعالی قرار گیرد.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه افزود: شهید جمالپور واقعا داشمند بود و تجلیل از او تجلیل از علم است. آرزو داریم نظیر جمالپور را در میان جوانان جامعه ببینیم.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: این شهید گرانقدر می‌تواند الگوی ارزشمندی برای نسل جوان باشد. به نظر من امروزه نسل جوان ما با تحقیقات علمی، دینی و عرفانی فاصله دارد و با برگزاری چنین مراسمی دوباره می‌توانیم جوانانی همچون شهید علی جمالپور داشته باشیم.

پایان یافتن هفته فرهنگی شوشتر

هفته فرهنگی هنری شوشتر که با حضور دکتر شریعتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از مسئولان و هنرمندان و مردم در محوطه آبشارها افتتاح شده بود، شب گذشته با رویداد دیگری با عنوان موسیقی پاپ، به کار خود پایان داد.

علی بهرامی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر ضمن تقدیر از کارگروه اجرایی هفته فرهنگی هنری افزود: هنرمندان شوشتر روزهای سخت اما شیرینی را در راستای انعکاس توانمندی‌های فرهنگ و هنر شهرستان پشت‌سر گذاشتند و باید از این همه همدلی و همراهی آنان و همچنین پشتیبانی مسئولان استان و شهرستان قدردانی کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر گفت: شوشتر  به عنوان نخستین شهر برگزار کننده هفته فرهنگی هنری در طول این مدت پذیرای مهمانان بسیاری بود و رضایت آنان از حضور در برنامه‌ها گواه روشنی بر عزم جدی دست اندرکاران و هنرمندان در برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری بود.

بهرامی گفت: موسیقی نیز یک ظرفیت غیر قابل انکار و تاثیرگذار است که با همت انجمن موسیقی این شهرستان و فعالان عرصه موسیقی، ویژه برنامه موسیقی پاپ شوشتر در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه به مرحله اجرا درآمد.

علی بهرامی افزود: برنامه موسیقی پاپ در تالار فرهنگ برگزار و با استقبال چشمگیر مردم رویه‌رو شد، و در این برنامه میلاد منجزی، محسن بابا احمدی، محتبی خادم، مرتضی شنبه زاده، مجتبی الیاسی، مهدی منجزی  به اجرای برنامه پرداختند.

تمدید مهلت مسابقه نویسی امر به معروف و نهی از منکر

مسابقه‌ مقاله ‌نویسی امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تا 30 دی‌ماه 96 تمدید شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، این مسابقه را با هدف ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان برگزار می کند.

محورهای علمی و پژوهشی مسابقه‌ مقاله‌نویسی به شرح زیر است:

نقش زنان در احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، سبک زندگی، تحکیم و تعالی نهاد خانواده،  فرزندآوری، نقش زنان در رابطه با اقتصاد مقاومتی، راه‌های نوین ترویج حجاب در جامعه، آسیب شناسی شبکه‌های اجتماعی، آسیب‌شناسی شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر، سلامت  محیط اداری، کسب و کار، امر به معروف و نهی از منکر، نقش مطبوعات و صدا و سیما در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، نقش هنرمندان در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، نقش دانشگاه، حوزه‌های علمیه و مساجد در ترویج امر به معروف و نهی از منکر.

جوایز برگزیدگان بدین شرح است، نفر اول: لوح تقدیر، هزینه سفر به عتبات عالیات معادل  ده میلیون ریال جایزه‌ی نقدی. نفردوم: لوح تقدیر و  هشت میلیون ریال جایزه نقدی. نفرسوم: لوح تقدیر و  پنج میلیون ریال جایزه نقدی.

لازم به ذکر است، کلیه مقالات رسیده در صورت تایید هیات داوران در مطبوعات و پایگاه‌های  اطلاع‌رسانی درج می‌شود.

مقالات در کاغذ A4، در محیط word و با قلم نازنین 14 در 10 - 15 صفحه تایپ و ارسال شوند.

انتشار فراخوان جشنواره هفته قرآن و عترت در بخش رسانه مجازی

علیرضا منصوری خواه دبیر جشنواره دیجیتال ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره گسترش آموزه های قرآن و اهل بیت عترت(ع)، معنا بخشیدن به زندگی در پرتو آموزه‌های قرآنی، معرفی دستاوردهای حوزه رسانه مجازی با موضوع قرآن و عترت و نیز شناسایی استعدادهای حوزه رسانه ای و حمایت از آثار تولیدی در این بخش است.

منصوری‌خواه در تشریح موضوع جشنواره بیان کرد: بخش اصلی این جشنواره شامل موضوعاتی همچون: قرآن کریم، سیره پیامبر اسلام (ص) و دیگر پیامبران الهی، زندگی و سیره معصومین(ع)، دیگر شخصیت های قرآنی، تمثیل های مرتبط با قرآن و عترت(ع)، فرهنگ ایثار و شهادت، ارزش های قرآن و عترت در قالب ارزشهای انقلاب، دایره المعارف اینترنتی و دانشنامه بر خط، فرهنگ مهدویت، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، هنر اسلامی، ترویج معرف قرآنی و اهل بیت(ع)، توسل و زیارت‌نامه ها اشاره کرد.

وی در ادامه موضوع بخش ویژه جشنواره رسانه‌های دیجیتالی هفته قرآن و عترت را شهدای مدافع حرم اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان به حوزه عکس، گزارش، خبر، سر مقاله، یادداشت و تیتر نیز می توانند در بخش رسانه های مجازی شرکت کنند./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات