۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۴۴۱۵۲
آیت الله علم الهدی تأکید کرد؛

لزوم بهره مندی از ظرفیت بصیرتی روشندلان

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: کسانی که فاقد نعمت بینایی هستند، معمولا خدای متعال نعمت بصیرت را در وجود آن ها قرار داده است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز ضمن بازدید از مجتمع آموزشی شبانه روزی نابینایان مشهد، در جمع دانش آموزان نابینای این مجتمع به ایراد سخنرانی پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به این که نابینایان و کم بینایان به جای برخورداری از نعمت بینایی از نعمت بصیرت بهره مند شده اند، اظهار کرد: اساس حکمت پروردگار متعال بر این تعلق گرفته که اگر عزیزی فاقد یک نعمت معمولی از نعمات الهی شود، خداوند به جای آن نعمت مفقود، نعمت دیگری را در وجود او قرار داده است.

وی افزود: عزیزانی که فاقد نعمت بینایی هستند، معمولا خدای متعال نعمت بصیرت را در وجود آن ها قرار داده است؛ چه کسانی که به صورت مادرزادی فاقد این نعمت شده باشند و چه کسانی که در اثر جانبازی از این نعمت محروم شده باشند.

آیت الله علم الهدی ضمن قدردانی از زحمات مدیران آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: رسالت اصلی این معاونت چه در سطح استانی و چه در سطح وزارت، این است که سرمایه های درونی عناصر استثنایی مانند سرمایه بصیرت را کشف کند و این عزیزان را بر اساس سرمایه های درونی شان پرورش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر این که روشن دلان در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارای بصیرت هستند، خاطرنشان کرد: اگر ذات مقدس پروردگار شما را از یک نعمت محروم کرده، به جای آن نعمتی به شما عطا فرموده که ارزشش از نعمت بینایی بیشتر است؛ چنان که امیرمؤمنان(ع) فرمودند «فَقْدُ الَبصَرِ اهْوَنُ من فَقْدِ البَصیرَه» چون کسی که بصیرت نداشته باشد، نسبت به جایگاه خود شناخت ندارد و این به مراتب از کسی که فاقد بینایی است، وضعیت ناخوشایندتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: نعمت خدابینی برای شما عزیزانی که زرق و برق های دنیا را نمی بینید، نوعی سعادت برای شماست که با چشم دل فقط خدا را ببینید و خدابینی شما از هر فرد دارای قدرت بینایی هم بیشتر باشد./820/پ202/ب1

ارسال نظرات