۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۴۴۱۷۴
آیت الله ری شهری:

دوستی با مومن عامل تقویت محبت الهی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان نباید با کسی که از خدا دل بریده است دوستی کند، گفت: انسان باید با کسی دوست باشد که با خداوند پیوند دارد چرا که این امر سبب می‌شود انسان راه محبت الهی را طی کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق می‌فرمایند: خدایا مرا مبتلا نکن به جدایی کسی که به تو پیوسته است.

وی افزود: در فراز گذشته حضرت از خداوند چنین درخواست کردند «بارالها؛ کاری کن که من به انجام عملی که خلاف محبت تو است مبتلا نشوم».

آیت‌الله محمدی ری شهری ادامه داد: انسان اگر بخواهد مبتلا به این مشکل نشود مهم‌ترین چیزی که می‌تواند انجام دهد آن است که کاری که خلاف محبت خداوند محسوب می‌شود انجام ندهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه انسان هرگز نباید با دشمنان خداوند دشمنی کند، اظهار داشت: انسان نباید با کسی که از خدا بریده است دوستی کند طبق صریح روایت؛ انسان باید با کسی دوست باشد که با خداوند پیوند دارد چرا که این امر سبب می‌شود انسان راه محبت الهی را طی کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به روایات ائمه اطهار(ع)، گفت: هیچ بهره‌ای انسان مسلمان بعد از اسلام آوردن از چیزی نمی‌برد غیر از فایده‌ای که از برادر فی الله می‌برد؛ انسان با کسی که برای خدا با او رفاقت می‌کند بالاترین بهره معنوی را خواهد برد.

رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در پایان خاطر نشان کرد: هر کسی که دوستی می‌کند برای چیزی است، اگر کسی فردی را برای خدا دوست داشته باشد بالاترین فایده است بنابراین انسان اگر در تاریکی‌های زمین بگردد تا برای خدا دوستی پیدا کند بالاترین بهره‌ها را کسب کرده است./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات