۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۴۴۳۶۹
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

شیوه‌های تبلیغ نیاز به بازنگری دارد/ اقدامات شیعه انگلیسی سبب تمسخر دین شده است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که نیاز به تبیین دین امروز نیاز حتمی و فوری برای همه جوامع به ویژه جوامع اسلامی است، خواستار بازنگری در شیوه‌های تبلیغ دین شد.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در گردهمایی مبلغه‌های عتبات عالیات که پیش از ظهر امروز در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد، ظرفیت‌های ایجاد شده در دنیا به ویژه جهان اسلام را برای تبلیغ معارف دین ایده‌آل توصیف و بر استفاده از فرصت‌های بی‌نظیر به دست آمده در این زمینه تأکید کرد.

وی با بیان این‌که نیاز به تبیین دین امروز نیاز حتمی و فوری برای همه جوامع به ویژه جوامع اسلامی است، شرایط سیاسی و جغرافیایی کشور عراق را به ویژه پس از پیروزی بر داعش و فعالیت مدعیان دروغینی همچون یمانی در بصره که با اندیشه‌های غلط اقدام به جذب نیرو می‌کنند، حساس خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با بیان این‌که اگر از فرصت‌های به دست آمده به بهترین شکل استفاده نشود، باید فردای قیامت پاسخ‌گو باشیم، خاطرنشان کرد: امروز کسانی داعیه‌دار تبلیغ دین و اسلام شده‌اند که آگاهانه و یا ناآگاهانه فعالیت‌ آنها برای اسلام خطرناک است.

وی سخن‌هایی که در شبکه‌های تلویزیونی وابسته به شیعه انگلیسی مطرح می‌شود را سبب تمسخر دین دانست و گفت: در این شرایط باید نسبت به اهداف، وظایف و استفاده از فرصت‌ها روشن‌تر برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تأکید بر اهمیت تبلیغ دین و استفاده از فرصت‌های تبلیغی به دست آمده، تهذیب نفس قبل از تعلیم دیگران، تطابق قول و عمل، پرهیز از خرافه‌گرایی و تبیین واقعیت‌های دینی و توسعه معلومات در حوزه‌های مختلف را از عوامل موفقیت در تبلیغ برشمرد.

سرپرست حجاج ایرانی هرگونه اختلاف در جامعه به ویژه طرح مسائل اختلافی بین شیعه و سنی را سبب آسیب‌ رساندن به کیان تشیع دانست و با بیان این‌که امروز خرافاتی به نام دین عرضه می‌شود که نقش آن در تخریب دین وحشتناک است، از مبلغان خواست در علومی که احاطه ندارند وارد نشوند و درباره آن سخن نگویند.

وی تصریح کرد: در شرایط امروز که دشمنان در صدد ایجاد اختلاف بین جوامع اسلامی هستند باید آینده‌نگر بود و اهمیت شرایط فعلی جهان اسلامی را در نظر گرفت تا هر توطئه‌ شومی نقش بر آب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: اکنون که علاقه‌مندان، هوادران و همراهان انقلاب اسلامی به ویژه در منطقه افزایش یافته‌اند این انسجام و وحدت ایجاد شده را قدر بدانیم و از این فرصت برای ترویج مکتب دین به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی در ادامه بر مخاطب‌شناسی و رصد نیاز روز مخاطب همچون نیاز به آگاهی از مسائل فقهی، شناخت ویژگی‌های اماکن متبرکه و مشاوره در زمینه‌های مختلف از سوی مبلغان تأکید کرد و گفت: مبلغان مهارت‌های مختلفی را بیاموزند تا پاسخ‌گوی مراجعه‌کنندگان مختلف باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که از ظرفیت‌های بانوان در حوزه تبلیغ نباید غافل شویم، اظهار داشت: از این حرکتی که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است و براساس آن خانم‌های فاضل انقلابی به صحنه تبلیغ معارف دین آمده‌اند نباید غافل شویم و از این فرصت باید استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پایان سخنان خود بار دیگر بر استفاده از فرصت زیارت برای تبلیغ معارف دین تأکید کرد و افزود: امیدوارم در شیوه‌های تبلیغ دین تجدیدنظر کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در جامعه و منطقه، کار مؤثری را برای دین انجام دهیم./920/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات