۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۴۴۴۷۷
امام جمعه پردیسان:

جهاد مقدمه و تضمین کننده برقرار شدن صلح است

امام جمعه پردیسان با بیان این که مدینه فاضله، مدینه صلح است و جهاد مقدمه و تضمین کننده برقرار شدن صلح است، گفت: مبارزه و جهاد مسلمانان در طول تاریخ به سبب ریشه کن کردن جهل و نادانی و شکوفایی آگاهی و دانایی بوده است.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با قرائت آیاتی از قرآن کریم، بیان داشت: اگر در نظام اسلامی، معارف الهی و محاسن کلام اهل بیت(ع) را نشر دهیم، بسیاری از انسانهای سراسر جهان مسلمان خواهند شد، چرا که توده مسیحیان سراسر جهان آمادگی دارند که با خضوع اسلام را بپذیرند.

وی افزود: مسلمانان با دین بین‌المللی خود می‌توانند در قلوب مردم سراسر جهان اثرگذار باشند اما متأسفانه آنگونه که باید از این ظرفیت و سرمایه برای جذب مودت و محبت مسیحیان بهرهگیری نمیشود.

خطیب نماز جمعه پردیسان با قرائت آیه «وَإِذَا سَمِعُوا مَا أُنزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَى أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ»، ابراز داشت: بیتردید زیارت همراه با معرفت، حقایق فراوانی را بر زائر آشکار میسازد. زائری که با علم و شناخت قدم در راه زیارت میگذارد، به درجات بالایی در نزد خداوند متعال نایل خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر چند طمع از جمله جنود عقلِ جهل محسوب میشود اما طمعی که بر خاسته از حق باشد، جزء فضایل اخلاقی به شمار میآید.  

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: همان طور که مؤمنان طمع دارند تا وارد لیست صالحین شوند، گروه عظیمی از مسیحیان نیز دوست دارند در این لیست قرار بگیرند.

وی با ابراز تأسف از شیوه رفتار برخی مسلمانان با مردم دیگر ادیان الهی، گفت: پیوندهایی بسیاری میان مسلمانان و مسیحیان وجود دارد اما امروزه ما به جای آن که به بهانههای مختلف مسیحیان را به اسلام جذب کنیم، با کوچکترین بهانهای آنها را از این مهم دفع میکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) طی بیانیهای در سال 58 فرمودند در یک کشور اسلامی که دارای معارف الهی و اهل بیت(ع) است، نباید بیسوادی وجود داشته باشد.

خطیب جمعه پردیسان، افزود: هنگام تشکیل نهضت سوادآموزی، تنها 54 درصد از مردم ایران باسواد بودند اما با گذشت 40 سال از تشکیل این نهضت، بر اساس آمار رسمی کشور در سال 95، 88 درصد از مردم ایران باسواد هستند. 

وی اظهار داشت: خداوند متعال در نخستین آیاتی که بر نبی مکرم اسلام نازل کرده است، از واژههای قلم، قرائت و علم استفاده کرده تا بیانگر آن باشد که اسلام، دین دانایی و آگاهی است.

امام جمعه پردیسان با بیان این که مدینه فاضله، مدینه صلح است و جهاد مقدمه و تضمین کننده برقرار شدن صلح است، ابراز داشت: مبارزه و جهاد مسلمانان در طول تاریخ به سبب ریشه کن کردن جهل و نادانی و شکوفایی آگاهی و دانایی بوده است.

وی با اشاره به گسترش معضل کودکان کار، تصریح کرد: متأسفانه والدینی وجود دارند که به دلایل مختلف از جمله تأمین هزینه مواد مخدر خود، مانع تحصیل فرزندانشان میشوند.

 مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی اضافه کرد: اخیراً مکانهایی با عنوان مراکز یادگیری، تأسیس شده است که علاوه بر آموزش سواد به کودکان بیسرپرست و بدسرپرست، مسؤولیت آموزش مهارتهای زندگی به این افراد را نیز بر عهده گرفته است./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات