۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۴۴۶۰۵
عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشور:

۹ دی ۸۸ امتداد ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان است

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی صف آرایی فتنه سال ۸۸ را بین رهبری و مردم در برابر دلخسته های مبارزه و دلبسته های دنیا برشمرد و گفت: ۹ دی ۸۸ امتداد ۲۲ بهمن ۵۷ و ۱۳ آبان ۵۸ است چرا که در هر دو زمان مردم علیه استکبار ایستادگی کردند و موفق شدند.
باقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی باقری معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که در مزار شهدای گمنام حسینیه ثارالله ورامین برگزار شد با بیان اینکه 9 دی واقعیتی است که در تاریخ ما رخ داده، گفت: عده ای در صدد این هستند که این قضیه را در حد یک نزاع انتخاباتی تقلیل دهند و برخی  هم می گویند حتی تخلفی رخ نداده که دلواپسان واکنش نشان می دهند؛ که اگر اینگونه برداشت شود نوعی تجاهل است.

وی انتخابات را تنها بهانه فتنه 88 دانست و ادامه داد: ریشه آن فتنه در دل نفاق جای داشت، نفاقی که در طول سال های انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف جلوه گری کرده و خود را نشان داده و در سال 88 هم در قالب یک فتنه نمایانگر شد.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشور با یادآوری فتنه های دوران اوایل انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در زمان امام خمینی هم این بحث های جریان نفاق وجود داشت و امام با صلابت در برابر آن ها می ایستاد که آخرینش عزل آقای منتظری بود که امام با وجود ساده اندیشی عده ای با این کار ریشه فتنه ای که می خواست جریان انقلاب را عوض کند را خشکاند.

وی در تبیین واقعیت فتنه 88 فراز پایانی خطبه دوم مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد 88 دانشگاه تهران را یادآور شد و ابراز کرد: چه چیز مهمی وجود داشت که نائب امام زمان(عج) خطاب به حضرت ولی عصر فرمود بنده جسم حقیر و بدن ضعیفی دارم و حاضرم آن را در راه انقلاب اسلامی فدا کنم.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: آیا اهدای جان رهبری جامعه برای آن است که فلانی رییس جمهور بشود یا نشود؟! برای پی بردن به عمق قضیه سال 88 آدم هوشیار به این نتیجه می رسد که در سال 88 چیز مهمی به نام دین در معرض خطر قرار گرفته بود که رهبر حکومت اسلامی حاضر به اهدای جان خود برای آن شده بود.

وی با بیان اینکه اتفاقات سال 88 بحث انتخابات نبود بلکه فراتر از آن یک بحث مبنایی بود، تصریح کرد: با موشکافی از اصل قضیه متوجه می شویم که چرا یک هفته بعد از انتخابات که کسی متوجه اصل داستان نشده بود رهبری چه واقعیاتی را با بصیرت ولایتی خود می دید که حاضر بود جانش را برای آن اهدا کند، واقعیاتی که عده ای هنوز آن را نمی بینند یا حاضر به دیدن آن نیستند.

استاد دانشگاه با تشریح عوامل شکل گیری نفاق در انقلاب اسلامی یادآور شد: امام وقتی انقلاب اسلامی را شروع کردند یک گزاره اساسی مهم تابلوی حرکت امام بود و آن هم این بود که در حکومت بحث ممیزه امام، ورود دین در حاکمیت بود، باور امام این بود که ورود دین در حاکمیت میتواند حکومت را کارا و جامعه را به پیشرفت هدایت کند، امام مدعی ورود دین در حاکمیت بود و در طول عمر خود این حرکت را ادامه داد.

وی اضافه کرد: از ابتدای این حرکت امام، عده ای در تعارض با ایشان بودند و بعد از انقلاب اسلامی هم این تعارض ادامه داشت که مشکل با دولت موقت هم جزء اولین این اختلاف ها بود.

وحدت جامعه تنها حول رهبر جامعه شکل می گیرد

باقری با روی رفتن این تعارض ها، راهکار جریان نفاق برای نجات کشور را جدایی دین از حاکمیت مطرح کرد و افزود: ریشه فتنه 88 هم بر اثر همان تفکر امام بود که رهبری حاضر بود جانش را برای آن دهد تا دین حفظ شود.

وی صف آرایی سال 88 را بین رهبری و مردم در برابر دلخسته های مبارزه، دلبسته های دنیا، جریان نفاق داخلی، آمریکا، اسرائیل، عربستان، منافقین و سلطنت طلب ها برشمرد و اذعان داشت: 9 دی ۸۸ امتداد 22 بهمن 57 و 13 آبان 58 است چرا که در هر دو زمان مردم بر علیه استبداد و استکبار ایستادگی کردند و موفق شدند.

باقری با تأکید بر اینکه حوادث سال 88 صف آرایی بین دو نامزد نبود، عنوان کرد: در فتنه سال 88 که تقابل دو جریان انقلاب و جریان مقابل آن بود، برخی از خواص پر مدعای بی خاصیت در این وسط خود را نگه داشتند تا ببنیند برنده این نبرد کیست تا خود را به آن طرف برسانند، که در زمان بعد از رحلت پیامبر اسلام هم اینگونه بود.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در پایان در پاسخ به رویکرد اینگونه خواص که هدف خود را حفظ وحدت جامعه مطرح می کنند، اظهار داشت: وحدت جامعه تنها حول رهبر جامعه شکل می گیرد، در 9 دی هم مردم با بصیرت به میدان آمدند تا ورق برگشت./804/پ203/ب1

ارسال نظرات