۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۴۴۶۴۰
آیت الله ری شهری:

روحانیت پیام رسان کلام الهی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت پیام رسان کلام الهی است، گفت: زهد طلبی و زاهدانه زیستن انسان را در بین مردم عزیز کرده و اعتبار روحانیت را در نظام مقدس اسلامی افزایش می‌دهد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و مفسر قرآن کریم، امروز در دیدار روحانیان و مبلغان دینی که در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌هایی که روحانیت معظم شیعه باید مورد توجه قرار بدهد به ویژه در این شرایط فعلی که اعتبار روحانیت با نظام مقدس اسلامی گره خورده، افزایش اعتبار روحانیت در نظام مقدس اسلامی است چرا که هرچه روحانیت معتبرتر باشد به اعتبار نظام افزوده خواهد شد.

وی افزود: شاید در طول تاریخ بر روحانیت شیعه دشواری‌های بسیاری گذشته باشد اما هیچ زمانی مسؤولیت این قشر به اندازه این عصر حساس و سخت نبوده است.

آیت الله محمدی ری شهری با بیان اینکه روحانیت پیام رسان کلام الهی است، ابراز کرد: لباس روحانیت بیانگر آن است که ما مبلغ دین الهی هستیم، طبق صریح روایات؛ مبلغان دین در قیامت باید نسبت به هدف و سخنانی که برای مردم بیان کردند، پاسخگو باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مبلغ دین باید خود عامل به مطالبی باشد که بیان می‌کند، اظهار داشت: خطیب باید در مقابل سخنانی که بیان می‌کند احساس مسؤولیت داشته باشد و با مخاطب شناسی مطالب مورد نیاز را به افراد جامعه ارائه دهد؛ امروز جذب جوانان به دین بسیار حائز اهمیت است، فاصله گرفتن جوانان از روحانیت بیانگر کم اعتبار شدن این قشر در نظام مقدس اسلامی است بنابراین رفتار و عملکرد قشر روحانیت باید به گونه‌ای باشد که مردم را به خود جذب کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مبلغان و روحانیان باید اهل مطالعه و تحقیق باشند، عنوان کرد: اخلاص باید مبنای عملکرد روحانیت در تبلیغ دین باشد و در همه امور کسب رضای الهی را دنبال کند در این صورت است که کار تبلیغ ارزشمند و اثر گذار می‌شود.

این مفسر قرآن کریم در ادامه با بیان اینکه کار برای رضای خدا نورانیت می‌آورد، گفت: خطبا باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر به دنبال دنیا بروند از هدف اصلی دور می‌شوند و این بیماری و میکروب دین است بنابراین عالم، روحانی و مبلغ دینی باید پزشکان دین باشند چرا که اگر عالمی به دنبال بیمار کردن خود باشد به درد انسان نمی‌خورد و نفعی هم برای دین ندارد.

وی با تاکید بر اینکه زهد طلبی سبب افزایش اعتبار روحانیت در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: زهد طلبی و زاهدانه زیستن انسان را در بین مردم عزیز کرده و اعتبار روحانیت را در نظام مقدس اسلامی افزایش می‌دهد./۸۱۳/پ203/ب1

ارسال نظرات