۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۴۴۶۶۶
کارشناس مسائل غرب آسیا:

سیاست غلط بارزانی‌ها کردستان را دچار ضعف اقتصادی کرده است

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اعتراضات مردمی در کردستان نتیجه سیاست های غلط حزب حاکم است، گفت: سیاست های غلط بارزانی ها، مردم را دچار ضعف بنیه اقتصادی کرده است.
سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه کردستان عراق دچار حوادث سیاسی شده است، افزود: احزاب سیاسی وابسته به بارزانی ها و طالبانی ها در این اقلیم رقابت دیرینه ای برای تصدی پست های کلیدی دارند چنان که همه پرسی مفتضحانه و شکست آن دست در دست هم داده و اوضاع سیاسی کردستان عراق را متشتج کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه طرح همه پرسی کردستان عراق از سوی بارزانی ها پایه گذاری شد، خاطرنشان کرد: این بار و پس از شکست همه پرسی، بارزانی ها مورد تهدید قرار گرفته و دچار چالش های جدی شدند، از این رو مردم و احزاب کردستان اتنظار ویژه ای از آنها دارند.

سعیداوی با اشاره به اینکه بارزانی به راحتی فضای سیاسی را در اختیار احزاب طالبانی قرار نمی دهد، عنوان کرد: سیاست های غلط بارزانی ها، مردم را دچار ضعف بنیه اقتصادی کرده است حال آنکه کردستان توان اقتصادی بسیار فوق العاده ای دارد اما گرایش های حزبی و و ابستگی مسؤولان کرد به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی سبب شده تا در مدیریت سیاسی و اقتصادی با مشکل مواجه شوند.

وی ادامه داد: احزاب بارزانی باید پست های کلیدی را تحویل مردم دهند تا آشوب ها و اعتراضات مردمی در کردستان فروکش کند و در غیر این صورت چه بسا اتفاقات ناگواری در آینده روی دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: واداشتن مردم به راه اندازی اعتراضات، حمایت از احزاب مخالف، ترغیب به ایجاد فضای امنیتی در سراسر عراق تلاش های دشمنان عراق است تا از این طریق کشور را وارد بحران های جدید کنند.

سعیداوی، هوشیاری مردم عراق در برابر توطئه های خارجی ها را خواستار شد و تصریح کرد: اعتراضات در عراق چه بسا گسترده و به سایر مناطق کشور رسوخ کند و در این باره دشمن، سوءاستفاده هایی خواهد داشت هر چند که دولت عراق توان بازگرداندن امنیت کامل را دارا است./9456/ب۳۰۲/ر

ارسال نظرات