۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۴۴۶۹۱
حجت الاسلام طهماسبی خبر داد؛

فعالیت۱۴ کارگروه کاربردی و مهارتی در حوزه های علمیه

معاون پژوهش مرکز آموزش های کاربردی حوزه های علمیه از فعالیت ۱۴کارگروه کاربردی و مهارتی در حوزه های علمیه خبر داد و گفت: ۷۰ نفر از متخصصان در رشته های گوناگون برای آموزش طلاب در این مرکز فعالیت می کنند.
دوره آموزشی مهارت های تبلیغ در قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای مرکز آموزش های کاربردی حوزه های علمیه با حضور در دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی با وی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام طهماسبی معاون پژوهش مرکز آموزش حوزه های علمیه با بیان فعالیت های مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه عنوان کرد: 14 کارگروه کاربردی و مهارتی در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: 70 نفر از متخصصان و خبرگان در رشته های گوناگون برای آموزش طلاب در این مرکز فعالیت می کنند و از این طریق بارش علمی صورت می گیرد.

معاون پژوهش مرکز آموزش حوزه های علمیه تصریح کرد: در بحث آموزش خط، در 14 نقطه از کشور این آموزش ها ارائه می شود و همچنین در بحث هنر و رسانه نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته است تا در نتیجه آن، طلاب بتوانند در زمینه رسانه و فضای مجازی فعالیت های مناسبی انجام دهند.

آموزش های رسانه ای ویژه طلاب در سه سطح

در ادامه صالحی مسؤول کارگروه هنر و رسانه مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه با تشریح فعالیت های انجام شده در زمینه آموزش طلاب اظهار کرد: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و  بستر جدید تبلیغات از طریق ارتباطات شکل می گیرد.

وی افزود: کلیسا از سال 1920 استفاده از فناوری های جدید را در دستور کار خود قرار داد و ما با اینکه دیر شروع کرده ایم، اما بسترهای خوبی شکل گرفته است.

مسؤول کارگروه هنر و رسانه مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه ادامه داد: آموزش های ما در سه سطح به طلاب ارائه می شود که در سطح عمومی با توجه به نیازهای حوزه دین و رسانه موضوعاتی مانند سواد بصری، سواد رسانه، فضای مجازی و تبلیغ، پژوهش، حکمت و رسانه و فقه رسانه آموزش داده می شود.

صالحی تأکید کرد: در سطح دو نیز به شکل تخصصی تر به موضوعاتی نظیر فضای مجازی و رسانه، حکمت و رسانه، فقه رسانه، نظریات ارتباطات و نقد و تحلیل رسانه ای پرداخته می شود و در سطح سه نیز به صورت عمقی تر مطالبی مانند تبلیغ و فضای مجازی، فقه رسانه، ارتباطات، مستندسازی و نقد و تحلیل به طلاب آموزش داده می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره ها با هدف تربیت طلاب کارشناس رسانه ای که قادر به تبیین مفاهیم دینی در فضای رسانه ای و مجازی باشند برگزار می شود.

برگزاری دوره آموزش خط در پردیسان

در ادامه این دیدار حجت الاسلام عبدالله زاده مسؤول کارگروه خط مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت آموزش خط به طلاب ابراز کرد: طلاب و دانشجویان از زمانی که الفبا را می آموزند تا هنگام نوشتن وصیت نامه با قلم سر و کار دارند و هر روز مطالب جدیدی می نویسند و چه بهتر است که این نگارش به شکل زیبایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از علما و طلاب انتظار بیشتری وجود دارد که از خط زیباتری برخوردار باشند و به همین منظور نیز قرار است کلاسهای آموزشی در سراسر کشور برگزار شود که اولین دوره آن در پردیسان آغاز شده است که استقبال خوبی نیز از این کلاسها به عمل آمده است./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات