۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۴۴۷۳۹
امام جمعه موقت قزوین:

آل سعود حزب دست نشانده انگلیس در منطقه است

امام جمعه موقت قزوین گفت: بازگشت به پیشینه عربستان نشان می‌دهد که آل سعود حاکم بر این کشور حزب دست نشانده انگلیس بوده و وابستگی فکری به صهیونیسم بین‌الملل دارند. 
حجت الاسلام علی قابل

حجت الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت قزوین،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به پیشینه سیاست‌های عربستان سعودی گفت: بازگشت به پیشینه عربستان نشان می‌دهد که این کشور حزب دست نشانده انگلیس بوده و وابستگی فکری به صهیونیسم بین‌الملل دارد.  

وی ادامه داد: محمد بن عبدالوهاب که طلبه‌ای جویای نام و خواهان مطرح شدن بود با گرایش به افکار ابن تیمیه مورد حمایت انگلستان قرار گرفته و در نهایت منجر به شکل گیری اندیشه‌ای افراطی و فعالیت‌های مخربی در عربستان و منطقه شد.

حجت الاسلام قابل درباره علت سیاست مبارزه با ایران ابراز داشت: شیعه بودن ایران از طرفی و خروج آن از یوغ آمریکا از سوی دیگر باعث دشمنی عربستان با ایران شد؛ چرا که با این دو اتفاق منافعشان به خطر می‌افتاد.

وی در ادامه افزود: جدا سازی بحرین از ایران، حمله به نیجریه و یمن و کشتار مردم، حمله به سفارت ایران در لبنان و تبلیغات علیه برنامه‌های هسته‌ای، میدان دادن به گروه‌های تروریستی و منافقان و کشتار مردم از جمله جنایاتی است که عربستان سعودی انجام داده است و این جنایات و دشمنی به اصل تاسیس این حکومت که پشت آن قدرتی استعماری با هدفی خاص قرار گرفته باز می‌گردد.

امام جمعه موقت قزوین درباره ارتباط حکومت آل سعود با رژیم غاصب صهیونیستی ابراز داشت: حکومت عربستان پیش از این ژست اسلامی خود را حفظ کرده و خواهان این بود که در منطقه قدرتمند و امام الحرمین باشد؛ اما کم کم با ایجاد ایران هراسی و برای منافع خود، رابطه با آمریکا و اسرائیل غاصب را اعلام کرد و نسل جدید حاکمان این کشور از پوسته دینی خارج شده و پوسته روشنفکری و غرب گرایی به خود گرفته اند.

وی با تاکید بر رابطه حکومت عربستان با کشورهای استعمارگر اظهار داشت: حکومت عربستان به دلیل اینکه ایران را خطر می‌دانست با اسرائیل غاصب کنار آمد، اما در اصل منافع کشورهای استعمار گر و روباه پیر یعنی انگلیس مطرح است.

امام جمعه موقت قزوین سپس به بیان علت حمله حکومت عربستان به یمن پرداخت و عنوان کرد: عربستان یمن را حیاط خلوت و متعلق به خود می‌دانست، بنابراین با مخالفت‌های داخلی علیه عبدالله صالح و قدرت گرفتن انصارالله منافع آنها نیز تهدید می‌شد و از این رو با این عنوان که با دعوت رئیس جمهور آن کشور برای سرکوب تروریست‌ها به یمن وارد شده‌اند، آنجا را مورد حمله قرار دادند.

وی در ادامه افزود: امروز عبدالله صالح و منصور به مهره سوخته تبدیل شده‌اند با این حال هنوز هم آمریکا و انگلیس با فروش سلاح به عربستان کمک می‌کنند و حاکمان آل سعود از موضع خود عقب نشینی نکرده‌اند؛ چرا که با این کار جوابی برای جامعه جهانی نخواهند داشت و نمی‌توانند در مجامع بین المللی پاسخی برای این کشتار داشته باشند.

حجت الاسلام قابل در پایان گفت: دشمنان سعی دارند با شعار بگویند ایران در یمن دخالت دارد؛ اما در اصل این مردم خود یمن هستند که مقابل عربستان ایستاده‌اند و حمایت‌های ما نیز تنها از باب کمک به مردم مظلوم و در حد ارشاداتی در زمینه نظامی بوده است./955/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات