۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۴۴۷۴۹
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

انسان به واسطه الهامات فطری خوبی ها و بدی ها را تشخیص می دهد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: روح انسان از الهامات فطری برخوردار است که همه خوبی ها و بدی ها را به صورت فطری می شناسد هرچند خودش تحت فرمان نفس امّاره به انواع بدی ها آلوده شده باشد.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: روح دلیل خوبی برای شناخت خداوند است.

وی در ادامه بررسی راه های خداشناسی افزود: یکی از چیزهایی که می تواند انسان را در درک وجود خداوند و شناخت قدرت لایزال الهی یاری دهد، وجود روح است؛ وجود روح به عنوان یکی از بزرگ ترین و با عظمت ترین مخلوق خداوند باید به عنوان یک معجزه مورد بررسی واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی اظهار کرد: روح انسان فرامادی است به همین سبب محدودیت ها و موانع جسم را ندارد؛ بُعد بینایی و بُعد شنوایی روح بسیار گسترده تر از ابعاد بینایی و شنوایی جسم است و مسائلی به واسطه روح درک می شود که جسم به طور کلی از درک آن مسائل عاجز است.

امام جمعه موقت اصفهان توضیح داد: یکی از چیزهایی که انسان می تواند با روحش آن را درک کند، الهامات خداوند در حالت بیداری و در حالت خواب است که عموماً افرادی که تقرب به درگاه خداوند داشته باشند در بیداری از الهامات بهره می برند و الهاماتِ در خواب به بیش تر به انسان های عادی می رسد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نویسنده کتاب فی ظلال القرآن که فردی مصری است در همین کتابش نقل می کند، یک شب خواب بودم و در خواب دیدم که خواهرم نزد من آمده و می گوید از چشمان فرزندم خون جاری شده بعد از چندین ساعت که از خواب بیدار شدم خواهرم برایم تلگرافی فرستاد و گفت فرزندم از ناحیه چشم بیمار شده و برایش دعا کن.

وی تصریح کرد: این مسائل به هیچ عنوان نمی تواند فعل و انفعالات شیمیایی باشد چرا که به واسطه آن ها حقایقی در عالم هستی کشف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان با بیان این که بشر برای شناخت روح حتی یک قدم نتوانسته بردارد، تبیین کرد: روح پیچیدگی عجیب و خاصی دارد که شناخت آن با ابزار مادی مقدور نیست؛ فقط می توانیم بگوییم روح انسان از الهامات فطری برخوردار است که همه خوبی ها و بدی ها را به صورت فطری می شناسد هرچند خودش تحت فرمان نفس امّاره به انواع بدی ها آلوده شده باشد./867/پ203/ب1

ارسال نظرات