۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۵۴۴۸۵۱
قدیری ابیانه هشدار داد؛

بزرگنمایی مشکلات برای ایجاد فتنه اجتماعی در دستور کار دشمن

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه توطئه بعدی دشمن برای ضربه وارد کردن به نظام، راه اندازی فتنه اجتماعی است، گفت: دشمن از طریق بزرگنمایی مشکلات معیشتی به نارضایتی های عمومی دامن می زند و بدین ترتیب قصد دارد مردم را در مقابل نظام قرار دهد.
قدیری ابیانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسن قدیری ابیانه دوشنبه شب در نشست بصیرتی – سیاسی مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم به تبیین روش هایی که دشمن برای نفوذ اتخاذ می کند پرداخت و گفت: یکی از این راهبردها «اثرگذاری بر ذهنیت مردم» است که دشمن از طریق رسانه ها، ماهواره و غیره اقدام به تحقق آن می کند.

کارشناس عالی علوم استراتژیک دومین راهبرد نفوذ دشمن را اینگونه توصیف کرد: دشمن از راه های مختلف سعی می کند در عقاید افراد تأثیرگذار در شکل گیری افکار عمومی نفوذ کرده و آنها را تغییر دهد و محاسبات آنها را دستخوش تغییرات کند.

وی ادامه داد: سفارت انگلیس در فتنه 88 حدود 200 نفر را استخدام کرده بود تا به شخصیت های صاحب نفوذ نزدیک شده و با رصد کردن اعمال و رفتار آنها بر افکارشان تأثیر بگذارند.

قدیری ابیانه استخدام جاسوس از میان افراد اثرگذار در جامعه را سومین راه نفوذ دشمن دانست و عنوان کرد: سازمان سیا با سازوکارهایی که دارد، علایق و نیازهای کارگزاران دولتی را شناسایی می کند و با برآورده سازی آن نیازها سعی می کنند از ضعف این افراد سوء استفاده کند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام افزود: سازمان های جاسوسی غربی افراد گرفتار شده در دام را پس از تخلیه اطلاعاتی رها می کنند و دیگر هیچ خدمتی به آنها ارائه نمی دهند.

وی چهارمین راه نفوذ دشمن را «نفوذ از طریق بستگان» برشمرد و با بیان اینکه دشمن عمدتاً از طریق تهدید نقشه های خود را عملیاتی می کند، عنوان داشت: نمونه بارز این مسأله آنجایی بود که ترامپ اعلام کرد هر کشوری در جریان قدس علیه آمریکا رأی دهد، آمریکا دیگر به آن کشور کمک نخواهد کرد و همین موضوع سبب عقب نشینی 30 یا 40 کشور شد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: علت اینکه ترامپ مجبور به اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شد این است که وی در آستانه استیضاح بود و برای اینکه در قدرت بماند راهی نداشت تا رضایت صهیونیست های حزب دموکرات را جلب کند، از این رو دست به کاری زد که بر خلاف منافع آمریکا است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا به تبیین روند شکل گیری فتنه 88 پرداخت و ابراز داشت: یکی از سران فتنه در دوران نخست وزیری با حضرت آیت الله خامنه ای که در آن زمان رییس جمهور بودند اختلاف داشت؛ دشمن که از دیدگاه و حسرت او برای به دست آوردن پست و مقام مطلع بود به افکار وی نفوذ کرد و بدین ترتیب زمینه های شکل گیری فتنه فراهم شد.

وی اضافه کرد: سران فتنه در نظر داشتند که اگر رأی آوردند از درون نظام در جهت تضعیف و کاهش اختیارات ولی فقیه تلاش کنند و اگر رأی نیاوردند هم با شعار «تقلب» عملیات براندازی نظام را شروع کنند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سران فتنه با ایجاد روابط با آمریکا سعی در تشدید تحریم ها داشتند، تأکید کرد: آنها این کار را کردند تا انگشت اتهام به سوی دولت وقت دراز شود و مردم برای اینکه از تحریم ها نجات پیدا کنند به سراغ جنبش سبز بروند.

وی یادآور شد: جریان فتنه و آشوب گری های جنبش سبز به همگان نشان داد که این جریان برای رأی ملت هیچگونه ارزشی قائل نیستند و همچنین در عاشورای 88 نشان دادند که با اساس اسلام مخالف هستند.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه حضور مردم و هوشیاری رهبر معظم انقلاب سبب شکست فتنه گران شد، اظهار داشت: درست است که آتش فتنه خاموش شد، اما دشمن به نوعی خوشحال شد، زیرا توانست به انسجام ملت خدشه وارد کند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ابراز کرد: توطئه بعدی دشمن برای ضربه وارد کردن به نظام این است که با راه اندازی فتنه اجتماعی و بزرگنمایی مشکلات معیشتی به نارضایتی های عمومی دامن بزند و بدین وسیله مردم را در مقابل نظام قرار دهد.

وی در پایان عنوان داشت: امروزه برای اینکه دشمن را ناکام بگذاریم باید از بزرگنمایی و دامن زدن به نارضایتی های عمومی بپرهیزیم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات