۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۴۴۸۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

الگوسازی واقعی در مقابل الگوهای بدلی دشمنان از رسالت‌های اصلی حوزه علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دشمنان در پی قداست زدایی از جامعه دینی و زیر سؤال بردن الگوهای اصلی و ساختن الگوهای بدلی هستند، گفت: در مقابل الگوسازی واقعی برای مقابله با الگوسازی بدلی یکی از رسالت‌های بزرگ حوزه علمیه است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، دوشنبه‌شب در آیین تجلیل از ممتازان حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان و حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: دشمنان در پی شبهه آفرینی، شهوت گستری و شرارت آفرینی در جامعه هستند و روحانیت در خط مقدم مقابله با این اقدامات قرار دارد.

وی افزود: شبکه‌های مجازی به‌شدت شبهه آفرینی کرده، در اعتقادات امت اسلام شبهه ایجاد می‌کنند و در اندیشه مردم و جوانان ما علامت سؤال ایجاد می‌کنند که حوزه علمیه باید در مقابل این سه خطر مسلح بوده و پاسخ گوی این شبهات باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: یک رسالت اصلی حوزه علمیه تقویت اعتقادی و پاسخ‌گویی به شبهاتی است که خناسان و شیاطین در جامعه دینی ایجاد می‌کنند که شامل شبهات کلامی، اخلاقی، فقهی و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه و نخبگان آن باید محور پاسخ‌گویی به شبهات باشند و در این زمینه استاد تربیت کرده و تربیت طلبه برای پاسخ‌گویی به شبهات را جزء رویکردهای اصلی خود قرار دهند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: محور دوم فعالیت دشمنان گسترش رذیلت‌های اخلاقی به جای ارزش‌ها، استحاله ارزش‌ها، قداست زدایی از جامعه دینی و زیر سؤال بردن الگوهای اصلی و ساختن الگوهای بدلی است که در مقابل الگوسازی واقعی در مقابل الگوسازی بدلی یکی از رسالت‌های بزرگ حوزه علمیه است.

وی اظهار کرد: هنر و مهارت نخبگان حوزوی این است که الگوهای واقعی در جامعه دینی را برجسته کنند تا الگوهای بدلی جایگزین آنها نشود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات