۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۴۴۹۸۲
در قم؛

دهمین نشست بررسی عرفان های کاذب برگزار شد

دهمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی علمی با موضوع عرفان های نوظهور با حضور حجج اسلام مظاهری سیف، عرب و هوشیار برگزار شد.
عرفانهای کاذب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی علمی با موضوع عرفان های نوظهور عصر امروز با حضور حجج اسلام حمیدرضا مظاهری سیف، حسین عرب و هوشیار در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام عرب در این نشست با اشاره به اینکه جریان های نوظهور اخیرا در کشور افغانستان در حال رشد و فراگیری است، گفت: متأسفانه این جریان ها از سوی مردم این کشور با استقبال بسیار بالایی مواجه شده است.

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی ادامه داد: جریان هایی همچون یوگا، قانون جذب و غیره در افغانستان در حال تبلیغ هستند.

وی افزود: اخیراً خانمی در تهران از مدعیان معنویت شده است و علی رغم اخلاق تندی که دارد مریدان نسبتاً زیادی جمع کرده است و اطرافیانش برای وی کشف و کراماتی قائل هستند.

معنویت استعداد روحی است که در ارتباط با خداوند شکوفا می شود

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری سیف در این جلسه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از معنویت با عنوان «رابطه قلبی با خداوند» یاد کرده اند، گفت: معنویت استعداد روحی است که در ارتباط با خداوند شکوفا می شود و همه انسان ها از آن برخوردار هستند.

رییس مؤسسه بهداشت معنوی با اشاره به آیه 172 سوره اعراف اظهار داشت: با نزول این آیه دیگر حجت برای انسان ها به اتمام رسید چرا که خداوند درباره ربوبیت خود از همه انسان ها عهد گرفت و همه هم قبول کردند؛ این مواجهه و شهادتی که ما دادیم به این بر می گشت که روز قیامت نگوییم در غفلت بودیم و خداوند را نشناختیم.

وی به تشریح پیام های آیه مذکور پرداخت و عنوان کرد: خداوند با یکایک انسان ها گفت وگوی جمعی داشته و همه با هم در آن مشارکت کرده اند؛ افزون بر این همه فرزندان آدم پروردگار را شناخته اند و متوجه شده اند که طرف گفت وگو کیست و او را به عنوان رب شناخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری سیف خاطرنشان کرد: ربوبیت یک معنای دوطرفه است؛ اگر خداوند رب است، ما نیز عبد او هستیم، پس شهادت دادن به ربوبیت خداوند، به معنای شهادت دادن به عبودیت خود است.

بررسی ابعاد جریان انحرافی احمد الحسن

همچنین حجت الاسلام هوشیار در ابتدای این نشست با بیان این که احمد الحسن خود را طبق حدیث وصیت اولین مهدی بعد از امام مهدی(عج) می‌داند، ابراز داشت: وی در حوزه علمیه شهید صدر با حیدر مشتت آشنا شد و با همدیگر قرار گذاشتند احمد الحسن نقش امام زمان و حیدر مشتت نقش یمانی را برعهده بگیرد و در کشورهای مختلف از جمله ایران برای احمد الحسن تبلیغ کند.

پژوهشگر عرفان های نوظهور خاطرنشان کرد: حیدر مشتت در سال 1381 در قم با راه اندازی گروهی از حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران را با شعار «ظهر المهدی» راهپیمایی کرد که از سوی مأموران امنیتی دستگیر شد؛ در این هنگام احمد الحسن هیچگونه حمایتی از وی به عمل نیاورد و همین موضوع سبب شد حیدر مشتت پس از آزادی با احمد الحسن اختلاف پیدا کند که در نهایت به مرگ حیدر در راه کوفه منجر شد.

وی با تأکید بر اینکه طرفداران و مبلغان احمد الحسن در ایران در حال تبلیغ این جریان هستند به تشریح برخی اقدامات انها پرداخت و ابراز داشت: انتشار هفته نامه ظهور در تلگرام، برنامه رادیو زمانه ظهور، انجام مناظرات تلگرامی صوتی، راه اندازی بیش از 50 کانال و گروه تلگرامی فعال، راه اندازی هفت وب سایت رسمی، صفحات رسمی فیسبوک، راه اندازی مؤسسه وارثین ملکوت، تأسیس مکاتب رسمی در عراق، تأسیس حوزه و دانشگاه، راه اندازی شبکه های ماهواره ای و همکاری با شبکه های معاند با تشیع، اختلاف افکنی میان شیعه و سنی، تبیلغ چهره به چهره و میدانی، دیوار نویسی در شهر و روستا، پخش بروشور و شب نامه، تبیلغ در کشورهای مختلف، برگزاری نماز جمعه در شهرها و روستاها، تمرینات ورزشی و آمادگی دفاعی، جمع آوری کمک های نقدی و غیره از جمله اقداماتی است که مبلغان احمد الحسن انجام می دهند./841/پ202/س

ارسال نظرات