۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۵۴۴۹۹۳
آیت‌الله ری شهری:

دوستی و پیوند برای کسب رضای الهی، سیره اهل بیت است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیوند و دوستی با دیگران سیره اهل بیت(ع) است، گفت: اگر انسان در راه رضای خدا با کسی پیوند دوستی ایجاد کند در اصل آن فرد پرتویی از نور خداوند متعال را کسب کرده است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس تفسیر خارج فقه که در همین حوزه برگزار شد، گفت: در روایات بسیاری توصیه شده که انسان برای رضای خدا با دیگران برادری و دوستی کند.

وی افزود: امام باقر(ع) فرمودند: اگر انسان در راه رضای خدا با کسی پیوند دوستی ایجاد کند، اگر این برادری براساس ایمان به خدا باشد در اصل آن فرد پرتویی از نور خداوند متعال را کسب کرده چنین شخصی از عذاب قیامت در امان خواهد بود و برهانی برای پیروزی دارد.

آیت الله محمدی ری شهری ادامه داد: این انسان در روز قیامت عزت همیشگی می‌یابد بنابراین چنین شخصی نه پیوسته و نه جدای از خداوند است؛ بنابراین پیوند و دوستی با دیگران بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر با بیان اینکه پیروی از هوای نفس انسان را کور باطن می‌کند، ابراز کرد: قرآن کریم می‌فرماید: ای داوود؛ دنبال هوای نفس نرو که اگر از آن پیروی کنی از راه خداوند دور می‌شوی؛ انسان اگر توفیق پیروی نکردن از هوای نفس را پیدا کند براساس کلام امیرمومنان خداوند او را در برابر هوای نفسش یاری کرده تا جامه شهوت‌ها را از تن خود برکند تا از هم و غم دنیا رها و خود را وقف انجام تکلیف کند چنین فردی دیگر کور باطن نخواهد بود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در بخش دیگر تصریح کرد: هنگام اضطرار و بیچارگی همه انسان‌ها دست نیاز به سوی خداوند بالا می برند و این مهم یک امر فطری است چون تنها راه نجات را خداوند می‌دانند./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات