۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۴۵۰۹
با انتشار اطلاعيه‌اي صورت گرفت؛

درخواست دانشجويان بسيجي از دولت براي تحريم اقتصادي حاميان اسرائيل

رسا، سرويس سياسي ـ دانشجويان بسيجي با انتشار اطلاعيه‌اي از دولت خواستند حاميان اسرائيل را تحريم اقتصادي كند.
درخواست دانشجويان بسيجي از دولت براي تحريم اقتصادي حاميان اسرائيل

به گزارش خبرگزاري رسا، دانشجويان بسيجي با انتشار اطلاعيه‌اي از دولت خواستند  حاميان اسرائيل را تحريم اقتصادي كند.

در بخشي از اين اطلاعيه‌ آمده است: « نبايد تصور نمود که آتش غزه به فلسطين محدود خواهد ماند. بايد متوجه بود که اين جنايت، قسمتي از نقشه خاورميانه­اي استکبار جهاني است و به طور قطع نتيجه نهايي آن متوجه انقلاب اسلامي است.

حال سؤال اينجاست که مسئولان انقلابي ما تا چه حد به محو کامل و نابودي اسرائيل از صحنه روزگار مي‌انديشند؟

بلاشک غزّه امروز صحنه آزمون ميزان پايبيندي عملي مسئولان نظام به اهداف و آرمان­هاي انقلاب اسلامي است؛ و هرگونه مصلحت­انديشي- آن هم پس از فرمان ولايت فقيه حضرت آيت الله العظمي خامنه­اي به مسئولان نظام- نشان­گر ضعف، عدم پايبندي عملي و عقب­نشيني مسئولان، نسبت به آرمان­ها و ارزش­هاي انقلاب است. امروز، روز تشخيص منافق از مجاهد واقعي در راه اهداف انقلاب است. و امت حزب­الله عملکرد امروز مسئولان را ملاک ارزيابي آنان قرارخواهد داد.

در همين جاست که بايد از دولت­هاي گذشته پرسيد که مماشات و کم­کاري­هاي خود را در برابر پيشروي­هاي قدم به قدم دشمن صهيوني در عرصه­هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي در صحنه بين­المللي و داخلي چگونه توجيه مي­کنند؟ چرا تاکنون از پتانسيل عظيم اقتصادي و سياسي نظام اسلامي در راه آرمان­هاي جهاني انقلاب اسلامي و علي­الخصوص حمايت جدي از ملت فلسطين- و نه رفع تکليف­هاي مقطعي- استفاده نشده است؟»

اين اطلاعيه در ادامه مي‌افزايد: «بايد پذيرفت که نقد اقدامات حمايت آميز از جريان­هاي اسلامي و مظلومان عالم اسلام و توجيه عدم حمايت، ناشي از ضعف قوه تحليل و عدم وجود فهم تاريخي و جهاني از انقلاب اسلامي است. البته اگر نگوييم اين خيانتها برنامه­ريزي شده از سوي دشمن مي باشد. لذا اين نوع نگاه ، مهم­ترين ملاک براي تشخيص صلاحيت و عدم صلاحيت مسئولان جهت تصدي مسئوليت­هاي خطير انقلاب­ است.

محصور کردن مرزهاي انقلاب اسلامي به ايران، تقليل اهداف آن به حذف استبداد و اخراج استعمار، و محدود کردن آن به سال 1357 و حداکثر اوايل دهه 1360، ناشي از ضعف در درک و قوه تحليل ابعاد و گستردگي انقلاب اسلامي است، که نبايد از کنار آن به سادگي گذشت.»

در ادامه دانشجويان بسيجي از دولت خواسته‌اند با تشکيل کميته ويژه تحريم از سوي هيئت دولت جهت تعيين تمهيدات اقتصادي تحريم متقابل دشمن و اعمال فشار عليه او، تنظيم لايحه براي تصويب قوانين جهت تحريم­هاي دائمي عليه دشمنان اسلام و علي­الخصوص حاميان رژيم صهيونيستي از طرفي و افزايش همکاري و همگرايي اقتصادي اسلامي از طرف ديگر در مجلس، و اطلاع رساني عموميِ تمهيدات و مصوبات به مردم، توطئه دشمن را خنثي كند.

تشکيل کميته ويژه در وزارت نفت جهت بررسي و برنامه­ريزي براي اعلام درخواست تشکيل جلسه اضطراري اُپک جهت تحريم نفتي اسرائيل و حاميان آن، قطع ارتباط و توقف همکاري با شرکت­هاي نفتي حامي صهيونيزم در تمامي اشکال و سطوح علي­الخصوص شرکت­هاي شل و توتال، اقدام مستقيم وزارت نفت در قطع صدور نفت به کشورهاي حامي اسرائيل و اعلام رسمي آن از سوي رئيس جمهور و يا وزير نفت، ظرف مدت يک روز آينده، تشکيل کميته ويژه در وزارت­خانه­هاي بازرگاني و صنايع و معادن جهت اعلام رسمي فهرست کالاهاي صهيونيستي و حاميان آن­ها و ممنوعيت واردات اين کالاها از گمرکات جمهوري اسلامي، ابطال کارت بازرگاني تجار و شرکت­هايي که به همکاري تجاري خود در اين زمينه ادامه دهند، جريمه و ممنوعيت آنان در فعاليت تجاري، توقف و لغو توافق­نامه­هاي تجاري، صنعتي و انتقال تکنولوژي با شرکت­هاي حامي صهيونيسم و اسرائيل از ديگر درخواست‌هاي دانشجويان از دولت است. 

ارسال نظرات