۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۴۵۱۳۹
قدیری ابیانه:

۹دی نشانگر پیشتازی آگاهانه مردم نسبت به خواص بی بصیرت بود

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه فتنه ۸۸ کودتا علیه آرای عمومی بود، گفت: حماسه ۹دی بیانگر پیشتازی آگاهانه مردم نسبت به خواص بی بصیرت بود.
قدیری ابیانه

محمدحسن قدیری ابیانه مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام و کارشناس عالی علوم استراتژیک در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت گرامیداشت حماسه بی نظیر 9دی، گفت: فتنه 88 نقطه عطفی در تلاش بیگانگان و عناصر داخلی خود فروخته در راستای فروپاشی نظام بود و یوم الله 9دی نیز نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که با حضور مردم آن فتنه بسیار بزرگ خنثی شد.

وی افزود: یادآوری فتنه ۸۸ به یاد دشمنان می‌آورد که تمام سرمایه گذارهایشان برای آن فتنه با حضور گسترده مردم انقلابی همیشه در صحنه ایران بر باد رفت، همچنین گرامیداشت 9دی یادآور اهمیت حضور به موقع و پرشور مردم در مواقع لزوم است، بر همین اساس بزرگداشت این روز از اهمیت فوق العاد‌ای برخوردار است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام یکی از نقاط قوت انقلاب اسلامی را وحدت مردم حول محور ولایت دانست و اظهار داشت: دشمنان در فتنه 88 تلاش کردند مردم را رویاروی هم قرار دهند اما تظاهرات عظیم ملت ایران که از نظر حجم و گستردگی چندین برابر تظاهراتی بود که فتنه گران به پا کرده بودند آنان را نا امید کرده و از صحنه بیرون راند؛ مرور زمان نیز موجب شد دست فتنه گران برای همگان بخصوص فریب خوردگان تا حدودی آشکار شود.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه شکست قطعی فتنه و خنثی توطئه فتنه گران زمینه ساز آشکار شدن حقایق فتنه توسط شخصیت‌ها و مقامات خارجی دست اندرکار و حامیان فتنه شد، عنوان کرد: مایکل لوین پدر انقلاب‌های رنگین اخیرا اعلام کرد، از طرف دولت آمریکا برای میرحسین موسوی نامه‌ای سری ارسال می‌شود که در آن نامه از او چنین پرسیده شده بود که آمریکا چه کارهایی را در حمایت از فتنه انجام دهد و از چه کارهایی پرهیز کند تا به جریان سبز و سران آن لطمه وارد نشود.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: جوابی که اصلاح طلبان از طرف میرحسین موسوی برای مایکل لوین فرستادند تا برای دولت آمریکا ارسال کند حاوی این پیام بود که تحریم‌ها را به شدت افزایش دهند و از حمایت موسوی و یارانش به صورت علنی کلامی به زبان جاری نکنند؛ آمریکایی‌ها که قبل از فتنه با حضور گسترده مردم در انتخابات سال 88 آمادگی عقب نشینی از مواضع خود و به رسمیت شناختن حتی غنی سازی اورانیوم 20 درصدی را داشتند با بروز این فتنه امیدوار شده و نه تنها عقب نشینی نکردند بلکه به تحریم‌ها علیه ایران نیز افزودند.

کارشناس عالی علوم استراتژیک اضافه کرد: افراد اصلاح طلب که غالبا هدایتگران فتنه 88 بودند تلاش کردند حضور قطعنامه‌ها را نتیجه عملکرد دولت وقت معرفی کنند حال آن که خود خواستار تشدید تحریم‌ها و موارد دیگر شدند تا در انتخابات بعدی بگویند اگر ما بر سر کار بیاییم به طور قطع می‌توانیم تحریم‌ها را برطرف کنیم، در حالی که تحریم‌ها ادامه داشته و حتی افزایش نیز یافته است.

وی با تاکید براینکه میزان اتحاد مردم حول محور ولایت هر مقدار بیشتر به معرض نمایش گذاشته شود دشمنان به همان اندازه ناامید شده و عقب نشینی می‌کنند، اظهار داشت: بزرگداشت حماسه بی نظیر 9دی یکی از همین مقاطع زمانی است که می‌توان آن را به نمایش گذاشت.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به پیشتازی آگاهانه مردم نسبت به خواص بی بصیرت درحماسه 9دی، گفت: مردم انقلابی ایران در 9دی نشان دادند که نسبت به بسیاری از خواص بصیرت بیشتری داشته و به وظیفه انقلابی خود عامل هستند، برخی افراد که نمی‌دانستند فتنه 88 به پیروزی می‌رسد یا خیر، محافظه کارانه سکوت را در پیش گرفتند و گاهی نیز از سران فتنه حمایت می‌کردند.

قدیری ابیانه ادامه داد: بعضی افراد نیز با اتکا به حمایت‌های بیگانگان از فتنه ۸۸ به تصور اینکه آن جریان باطل به پیروزی می‌رسد و نباید از قافله عقب ماند به آرزوی کسب پست و مقام به صورت علنی از فتنه و سران آن حمایت کردند. برخی نیز به نامزد بازنده آن هم با یازده میلیون رای اختلاف با دولت منتخب پیروزی را تبریک گفت و تمام شعارها و ادعاهای خود را زیر پاگذاشت؛ بنابراین فتنه گران نشان دادند زمانی به رای مردم تمکین می‌کنند که خود برنده انتخابات باشند و این به معنای عدم صداقت در موضع گیری و عدم شجاعت در عذر خواهی از ملت است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر اینکه فتنه 88 کودتا علیه آرای عمومی بود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در فتنه 88 با صلابت از آرای مردم دفاع کردند، اقدامی که در همه انتخابات گذشته و بعد از آن نیز انجام دادند، هیچ کس به اندازه رهبر معظم انقلاب در دفاع از آرای عمومی که حق الناس خوانده می‌شود، وارد میدان نشد و از خود مایه نگذاشت.

کارشناس عالی علوم استراتژیک در پایان خطرنشان کرد: تا نظام ولایی بر جامعه حاکم است توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی خواهد شد، توطئههایی که هر یک از آنان برای سرنگونی یک کشور و دولت قدرتمند کفایت می‌کند بنابراین در فتنه ۸۸ نه تنها دشمنان نتوانستند انقلاب اسلامی را به عقب رانده و یا متوقف کنند بلکه امروز دوست و دشمن به این موضوع اذعان دارند که ایران از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت جهانی تبدیل شده است./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات