۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۴۵۱۵۴
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی:

گرفتار شدن امت اسلام در فتنه‌ها از عوامل نگرانی پیامبر اکرم بود

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: گمراهی پس از هدایت، گرفتار شدن در فتنه‌های گمراه‌کننده و به اسارت شکم و شهوت رفتن از عوامل نگرانی پیامبر اکرم نسبت به آینده امت اسلام بود.
حجت الاسلام احمدی - استاد حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیداری شماری از مسؤولان با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله 9 دی، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «ثلاثةٌ اَخافُهُنَّ علی امّتی من بعدی: الضَّلالةُ بَعْدَ المَعْرِفَةِ و مُضِلاّتُ الفِتَنِ و شَهْوَةُ البَطْنِ و الفَرْج» که بر مبنای این حدیث گمراهی پس از هدایت، فتنه‌های گمراه‌کننده و شکم و شهوت از عوامل نگرانی آن حضرت به شمار آمده است.

وی افزود: سه هشدار که امت پیامبر از این سه محور ضربه خورده و مسیر آنها عوض می‌شود شامل هشدارهای اعتقادی، سیاسی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: رسول اسلام می‌فرماید: می‌ترسم امت من بعد از اینکه مسیر معرفتی خود را پیدا کرد به وسیله عوامل مزاحم این راه درست، به گمراهی و جاهلیت بازگردد.

وی تصریح کرد: این سایش اعتقادی است که در آن اعتقادات کمرنگ شده، پایه‌های باورها سست می‌شود و ریشه درخت ایمان آبیاری نمی‌شود که این خطر بزرگی است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه خطر اول برای امت اسلام در هر زمان و در هر سرزمینی اعتقادی است، اضافه کرد: اینکه اعتقادها کمرنگ، سست، کم‌مایه و سطحی شده و عمق نداشته باشد نخستین گام سقوط هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گام دوم ریزیش اخلاقی است، تصریح کرد: اینکه مردم و امت اسلام گرفتار مسائل شهوانی و شکم شده و از اهداف عالی اسلام ناب باز بمانند؛ یعنی گرفتار ریزش اخلاقی شده‌اند و از عمق زندگی معنوی و دینی باز مانده و مسائل فرعی برای آنها به عنوان موارد اصلی جلوه می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه سومین خطر فتنه‌های گمراه‌کننده است، خاطرنشان کرد: پیامبر بر این سه محور انگشت گذاشته و فرموده‌اند از این سه محور بر امت خود بیم دارم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: دشمنان بر روی این سه محور سرمایه‌گذاری کرده و می‌کنند و در این راستا اول ضربه به اعتقاد، دوم هجمه به اخلاق و سوم حمله به حضور در صحنه و مسائل اجتماعی را در دستور کار قرار داده‌اند تا از این طریق بتوانند به اهداف شوم خود در کشور دست یابند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات