۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۴۵۲۴۱
آیت الله امینی:

ارائه راهنمایی تحصیلی، علمی و اخلاقی از نیازهای طلاب است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ارائه راهنمایی تحصیلی، علمی و اخلاقی را از نیازهای طلاب دانست و گفت: جوانان همواره نیاز به راهنما، مشاور و کمک فکری دارند.
آیین تجلیل از آیت الله امینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابراهیم امینی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره) که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به ویژگی اثر خود با عنوان«رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان» اظهار کرد: این کتاب با توجه به مشکلاتی که طلاب در زمینه راهنمایی تحصیلی، علمی و اخلاقی در دوران طلبگی خود داشتند نوشته شده است.

وی افزود: جوانان همواره نیاز به راهنما، مشاور و کمک فکری دارند و این کتاب تلاش کرده است که کمک فکری لازم به جوانان را انجام دهد.

 عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: مشاوره درباره چگونگی درس خواندن و مباحثه که از مهم‌ترین مسائل علمی مربوط به طلاب است با توجه به عدم حضور مشاور و راهنما در حوزه های علمیه، بخشی از این کتاب را به خود اختصاص داده است.

وی اولویت بندی در انتخاب رشته را از بخش های مهم این کتاب دانست و خاطرنشان کرد: طلبه ها در انتخاب رشته آینده خود دچار مشکل هستند و نمی دانند چه درسی را ادامه دهند و راهنمایی نیز در این موضوع وجود ندارد و در این کتاب، این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

آیت الله امینی اضافه کرد: انتخاب هم مباحثه و کیفیت درس خواندن و اولویت انتخاب رشته های تحصیلی با توجه به علاقه و شرایط طلاب از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب مورد اشاره قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مسأله مهم دیگری که در حوزه های علمیه باید به آن پرداخته شود موضوع اخلاق است چراکه در حوزه های علمیه یا درس اخلاق گفته نمی شود و یا اینکه طلاب در این درس ها شرکت نمی کنند و این موضوع مشکل آفرین شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: بررسی موضوع علمای موفق یکی دیگر از بخش های این کتاب است که در این کتاب اشاره شده است که چگونه برخی از علمای بزرگ ما بر جامعه خود تأثیر گذاشته اند.

وی ابراز کرد: در نظام اسلامی اخلاق در نماز جمعه و در درس های حوزوی گفته می شود اما موفق نیست و تأثیر ندارد که باید علت آن بررسی شود.

آیت الله امینی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از علما مانند امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی گفتارشان در جامعه اثر داشت و باید بدانیم که علامه طباطبایی در زمانی که درس فقه و اصول داشتند، همه این درس ها را تعطیل کردند و با ایثار و فداکاری مثال زدنی به تفسیر قرآن پرداختند چراکه معتقد بودند جامعه نیاز به تفسیر و فلسفه دارد.

گفتنی است در پایان نیز با حضور مدیر حوزه های علمیه و آیت الله امینی از کتاب این عالم حوزوی با عنوان رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان رونمایی شد./۸۷۲/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات