۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۴۵۲۶۶
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

زیارت حضرت فاطمه معصومه تضمین کننده بهشت مؤمنان

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) زیارت آن حضرت را تضمین کننده بهشت مؤمنان از سوی سه امام معصوم توصیف کرد و گفت: جایگاه حضرت معصومه(س) با سایر امامزادگان متفاوت است.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد امشب در مراسم شب رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) که از سوی آستان قدسی این بانوی کریمه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد مردم قم را اصلی ترین مبلغان فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت در عصر حاضر شهر مقدس قم مرکز و پایتخت دینی جهان اسلام است؛ بر این اساس اهل بیت اطهار (ع) در ادبیات روایی خود بارها به این حقیقت تصریح داشته اند که قم شهر اهل بیت علیهم السلام است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) ولایت را اساسی ترین مبنای ابلاغ در دین مبین اسلام توصیف کرد و ابراز داشت: در مبانی دینی ولایت اهل بیت علیهم السلام به همه سرزمین ها و موجودات عالم ابلاغ شده است؛ بر این اساس شهر قم ولایت اهل بیت(ع) را به الگویی کامل دریافت و اصول آن را در جهان بینی خود پذیرفته است بر همین مدار این شهر مقدس از یک جایگاه متفات در میان شهرها برخوردار است.

کارشناس رسانه ملی با تاکید بر ضرورت شکر مداوم اهالی قم در قبال این نعمت عظیم الهی ادامه داد: مردم شهر مقدس قم باید قدردان زندگی در این شهر با کرامت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد شهر قم را حرم خاندان پیامبر اسلام(ص) توصیف کرد و گفت: در سالهای اخیر به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خدمات تبلیغی گسترده در این شهر اجرا شده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که شاهد ترویج آموزه های دینی و فرهنگ شیعی در قم هستیم، گفت: باید توجه داشت که به برکت اقدامات تبلیغی، ترویجی و آموزشی آستان مقدس حضرت معصومه(س) آموزه های دین مبین اسلام به جهان بشری معرفی و تبیین می شود.

استاد و خطیب برجسته حوزه علمیه قم زمین قم را مدفن امن دوستداران اهل بیت(ع) توصیف کرد و اظهار داشت: محبان و دوستداران اهل بیت(ع) که در این خاک مقدس آرام می گیرند بر اساس متن صریح روایات سختی های قیامت را تجربه نخواهند کرد.

وی ادامه داد: همین جایگاه و برجستگی خاک مقدس قم سبب شده است که شخصیت های برجسته ای که از دوران امام صادق علیه السلام تا کنون در شهر قم فعالیت داشتند در ارتقای جایگاه قم مؤثر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در پایان زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) را تضمین کننده بهشت مؤمنان از سوی سه امام معصوم علیهم السلام توصیف کرد و عنوان داشت: باید توجه داشت که زیارتنامه اختصاصی برای این بانوی کریمه (س) به ما نشان می دهد که ایشان در میان امامزادگان یک جایگاه متفاوتی را به خود اختصاص داده اند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات