۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۴۵۲۷۶

۱۲ دفتر مشاوره در مدارس علمیه آذربایجان‌ شرقی فعال است

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ دفتر مشاوره فعال در مدارس علمیه خواهران استان مشغول ارایه مشاوره‌های تحصیلی، خانوادگی، روانشناسی و ازدواج هستند.
 طلاب خواهر

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مدارس علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون طلاب خواهر مدارس علمیه استان حضوری حداکثری در مدارس دخترانه دارند که البته با کمبود شدید مبلغات مواجه هستیم.

وی با بیان این‌که هم اکنون پنج کانون دانش‌آموختگان فعال در سطح مدارس علمیه استان در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: اعضای این کانون‌ها با ویژه برنامه های مختلف و اهداف میان مدت توانسته در عرصه تبلیغ معارف دینی اقدامات ارزشمندی داشته باشند.

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که 12 دفتر مشاوره فعال در مدارس علمیه خواهران استان مشغول ارائه مشاوره‌های تحصیلی، خانوادگی، روانشناسی و ازدواج هستند، افزود: به دنبال افزایش تعداد مراکز مشاوره در مدارس علمیه خواهران هستیم که در این راستا از اساتید برجسته روانشناسی که سابقه حوزوی نیز دارند، دعوت به عمل آمده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی همچنین از فعالیت سه مؤسسه قرآنی در سطح مدارس علمیه قرآن خبر داد و گفت: در این راستا جلسات و محافل مختلف قرآنی در ایام مختلف سال به ویژه ماه مبارک رمضان برپا می شود که منحصر در مدارس علمیه نیست، بلکه در دیگر مراکز از جمله مدارس و دانشگاه ها نیز از سوی این مؤسسات اجرایی می شود.

وی از برگزاری دوره های مختلف آموزشی با هدف ارتقای علمی و معرفتی طلاب و بانوان مبلغ مدارس استان نیز خبر داد و یادآور شد: روش سخنرانی دینی، تربیت مربی فن خطابه، تربیت مربی تجوید و داور مسابقات قرآن، نقد فرقه های انحرافی، شیوه های پاسخگویی به شبهات و انحرافات از جمله عناوین دوره های آموزشی بوده است.

حجت الاسلام مسعودنیا با بیان یان‌که طلاب خواهر نقش بسیار ممی در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی بر عهده دارند، افزود: متأسفانه این نقش و جایگاه چندان مورد توجه قرار نگرفته است، تا جایی که هنوز میزان اثرگذاری طلاب و مبلغان حوزوی در پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در پایان از فعالیت 16 مدرسه علمیه خواهران در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۸۰۰ طلبه سطح دو در استان و ۲۴۸ طلبه در مقطع تحصیلی سطح سه مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات