۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۴۵۲۸۶
آیت الله خاتمی:

حماسه بی نظیر ۹ دی از جنس ولایتمداری بود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حماسه ۹ دی از جنس ولایتمداری بود، گفت: هدف دشمنان خارجی و عناصر داخلی در فتنه ۸۸ براندازی نظام ولایی بود که با آگاهی مردم ولایتمدار این توطئه نقش برآب شد.
نشست خبری آیت الله خاتمی  سخنگوی خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته به در مراسمی که به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) در امامزاده ابوالحسن(ع) برگزار شد، گفت: امامزادگان واجب التعظیم اولیای الهی و پاره تن حضرت زهرا(س) بودند که برخی آن بزرگان یا در غربت به شهادت رسیدند و یا به طور طبیعی از دنیا رفتند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم باید به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شوند؛ استفاده فرهنگی از این اماکن مقدس برای جذب جوانان بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می‌رود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) محدثه عصر خود بودند، ابراز کرد: ایشان با امام رضا(ع) از فرزندان یک پدر و مادر هستند این بانوی بزرگ به قدری کرامت و عظمت دارند که در شب وفات دو تن نقاب پوش بدون اینکه صحبتی با کسی داشته باشند بدن مطهر ایشان را دفن کردند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه امامزادگان کانون نور و معنویت هستند، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) مسلمانان را به مودت داشتن نسبت به فرزندان و خاندانشان توصیه فرمودند؛ زیارت کردن قبور مطهر امامزادگان مصداق مودت با خاندان عصمت و طهارت است.

وی درباره اینکه محبت و مودت داشتن نسبت به خاندان عصمت و طهارت یکی از ملاک‌های سنجش تقوا به شمار می‌رود، تصریح کرد: مومن واقعی در عزای اهل بیت(ع) غمگین و در شادی آنان مسرور می‌شود؛ زیارت کردن مضجع شریف امامان معصوم و امامزادگان اعلام موضع نسبت به خاندان عصمت و طهارت است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه ولایتمداری نقطه مشترک تمام امامزادگان عظیم شان است، بیان داشت: ایران کانون تجمع امامزادگان واجب التعظیم است و این امر مبارک به خاطر قدوم مبارک امام رضا(ع) برای ایرانیان رقم خورد. در اسلام چیزی به اندازه ولایت مداری توصیه نشده است کسی که ولایتمدار نیست دین ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حماسه 9 دی از جنس ولایتمداری بود، گفت: هدف دشمنان خارجی و عناصر داخلی در فتنه 88 براندازی نظام ولایی بود اما مردم آگاه ولایتمدار با خلق حماسه بی نظیر 9 دی انقلاب را از گزند دشمنان حفظ کردند./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات