۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۵۴۱۶
حجت الاسلام ذوالنور در اجتماع عظیم ۹دی:

دولت با بی اعتنایی به مشکلات مردم سبب موج سواری دشمن نشود/ سوء استفاده چند نفر از مشکلات، نظام را متزلزل نمی کند

نماینده مجلس تأکید کرد: مردم بیدار و هوشیار هستند و فریب مزدوران را نمی خورند، اگر چند نفر از مشکلات و نارضایتی های معیشتی مردم سوء استفاده کردند نظام اسلامی متزلزل نمی شود.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز در تجمع عظیم طلاب و مردم انقلابی شهر مقدس قم که در مدرسه فیضیه برگزار شد، اعتبار یک نظام سیاسی را به میزان اعتماد مردم آن نظام دانست و گفت: اعتماد مردم سرمایه یک نظام است که دوام و بقای آن بستگی به میزان این سرمایه دارد.

وی افزود: دشمنان و فتنه گران  در فتنه 88 سعی کردند که اعتماد مردم به نظام اسلامی را از بین ببرند، تشکیل کمیته صیانت آرا هدف قرار دادن و نشانه رفتن اصل حیات سیاسی بود تا نظام را زیر سوال ببرند، ۹ ماه قبل از انتخابات با ایجاد کمیته صیانت زمینه فریب مردم و القائات دروغ را فراهم کردند.

فتنه ۸۸ اعتماد مردم به نظام اسلامی را هدف قرار داده بود

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: برخی نیز با نامه سرگشاده از به وجود آمدن آتشی در انقلاب خبر می دادند چون می دانستند چه هیزمی برای فتنه تدارک دیدند و فراهم کردند و به بهانه انتخابات فتنه ای عظیم را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی و قانون اساسی هیچ ابهام، گره و  بن بستی برای مسیر انتخابات وجود ندارد و همه چیز تعیین شده است اما عده ای به ناحق شعار ابطال انتخابات سر دادند تا نظام را هدف قرار دهند و به حقوق مردم ظلم کنند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که خواسته ابطال انتخابات با کمترین مبانی شعور و عقل سیاسی و انصاف سازگاری نداشت، ابراز کرد: فتنه گران بدون هیچ ادعای قانونی و ارائه سندی بر ادعای دروغ خود تا کید کردند و نظام سلطه وارد حمایت از جریان فتنه شد.

وی عنوان کرد: در جریان فتنه همه استکبار، منافقان و سلطنت طلبان به  میدان آمدند تا با پشتیبانی از فتنه 88 انقلاب را زمین بزنند، اوباما رییس جمهور وقت آمریکا به صراحت اعلام کرد که حرکت فتنه را تقدیس و حمایت می کنیم اما فتنه گران حاضر نشدند از دشمنان اعلام برائت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: فتنه گران کشته سازی و تبلیغات دروغ کردند تا مردم را فریب دهند، در چنین شرایطی خواص نیز سکوت کردند و رد پای دشمن را ندیدند بلکه حتی برخی آتش بیار معرکه شدند.

وی اضافه کرد: فتنه گران با شعارهای وقیحانه اصل نظام نشانه و ولایت فقیه را نشانه رفته بودند، متأسفانه برخی در آن زمان حدیث پیامبر را تحریف کردند تا جایگاه ولایت را تضعیف‌کنند، خواص خائن مقابل ولایت ایستادند و خواص بی بصیرت با سکوت خود ضربه زدند که اثر این سکوت ‌کمتر از اقدام دیگران نبود و با سکوت بذر تردید را در دل مردم کاشتند.

وجود رهبری شجاع و مردمی بصیر عامل پیروزی بر فتنه گران بود

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که رهبر معظم انقلاب و مردم محکم در برابر دشمن و جریان فتنه ایستادند، گفت: دو عامل سبب پیروزی در فتنه و ایجاد حماسه ۹ دی شد، یکی وجود رهبری جامع الشرایط، شجاع، بصیر، قاطع و به روز  بود که محکم ایستادند و با نگاهی جامع نسبت به توطئه  های دشمن هشدا دادند.

وی افزود: عامل دوم بصیرت و تبعیت مردم از ولایت است، هرجا این دوعامل عجین بود عزت اسلامی را در پی داشت اما هرگاه  دشمنان توانستند رابطه مردم با ولایت را تضعیف کند سقوط و آسیب ایجاد شده است؛ در سال 88 مردم پشت رهبری حرکت کردند.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: طبق برخی نظریه ها اگر خواص که حلقه وصل هستند نقش خود را درست انجام ندهند نظام سیاسی دچار مشکل می شود یعنی خواص باید فرمایشات رهبر را درک کرده و‌ انتقال دهند اما این فرمول در سال ۸۸ جواب نداد چون نظام اسلامی امام و ولی محور است و خواص راه باریکی برای اتصال به رهبری هستند و شاهراه های باور دینی مردم را به ولی فقیه متصل می کند.

وی ادامه داد: اگر در سال  ۸۸ مردم ایران به خواص بی بصیرت تکیه می کردند امام جامعه بی یاور می شد اما در پیچ تاریخی مردم کاری بزرگتر از ۲۲ بهمن کردند چرا که اگر ۹ دی نبود مسیر انقلاب عوض می شد.

چرا برخی دل رهبری را خون می کنند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: چرا برخی دل رهبری را خون می کنند چرا مسؤولان به گونه ای عمل می کنند که رهبری وارد کار شوند.

وی افزود: بست نشینی مانند تشکیل کمیته صیانت از آرا در فتنه 88 به معنای زدودن اعتماد مردم و  اعتبار از نظام است، چرا برخی چنین کارهایی می کنند؟

حجت الاسلام ذوالنور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای اقتصاد مقاومتی، تحکیم درونی، تکیه بر توانمندی های داخلی تاکید کردند اما چرا برخی که قدرت را در دست دارند قدم از قدم بر نمی دارند، رهبر انقلاب نسبت به آسیب های اجتماعی اعلام ناراحتی کردند و فرمودند که آسیب های اجتماعی کمر من را شکسته است اما چرا برخی بی خیال هستند.

انتقاد از سخنان رییس جمهمور درباره کاهش آسیب های اجتماعی

وی با انتقاد از سخنان رییس جمهمور درباره کاهش آسیب های اجتماعی ادامه داد: آقای رییس جمهور اعلام می کند که شاخص ها کاهش آسیب های اجتماعی را نشان می دهد، با کدام معیار شاخص ها کاهش پیدا کرده است؟  امروز طلاق در شهرهای بزرگ به 46 درصد رسیده که عامل فرهنگی و اقتصادی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به دولت و رییس جمهور ابراز داشت: در زمینه اقتصادی چه کرده اید که زمینه های نارضایی مردم به وجود آمده و ضد انقلاب سوء استفاده می کنند، امروز بیگانه از احساسات مردم بر اثر فشارهای اقتصادی سوء استفاده می کند و سوار بر جریان می شود.

وی عنوان کرد: رفع فقر، فساد و تبعیض و حل مشکلات معیشتی و مطالبه مستمر و فریاد بلندی رهبری بوده و هست چرا مسؤولان اقدام و عمل نمی کنند؟ چرا بی کفایتی و بی لیاقتی در کنترل نظام بانکی و مؤسسات مالی به گونه ای است که مردم مال باخته می شوندو دست آن ها به جایی نمی رسد؟ پس دولت چه کار می کند؟

حقوق شهروندی حل معیشت مردم و رفع بیکاری است

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که حقوق شهروندی حل معیشت مردم و رفع بیکاری است، خاطرنشان کرد: چرا برخی آدرس غلط می دهند؟ یک سخنرانی در جایی تعطیل می شود و رییس جمهور بلافاصله دستور پیگیری می دهد که اگر نسبت به معیشت مردم و مشکلات اقتصادی این گونه اهتمام داشتند آیا امروز شاهد تجمعات اعتراضی بودیم؟ چرا آدرس غلط داده و مطالبات مردم را به حاشیه می برند؟

وی اضافه کرد: سخن رییس جمهور درباره عدم مدیریت فضای مجازی با سوگند قانون اساسی ریاست جمهوری در تضاد است چرا که رییس جمهور قسم می خورد حافظ دین مردم باشد، امروز شبکه مجازی قتلگاه نسل جوان است، اگر می بینند که راهزنان، راه دین مردم را قطع می کنند وظیفه دارید برخورد کنید.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: چرا برای جذب حمایت و رضایت برخی سلطنت طلب و ضد انقلاب برخی شعارها و آدرس غلط را می دهید، شبکه ملی اطلاعات مطالبه چند ساله رهبر انقلاب است دولت باید گزارش دهد که چه کار در این زمینه کرده است.

سوء استفاده چند نفر از نارضایتی ها نظام اسلامی را متزلزل نمی کند

وی افزود: مردم باید از مجرای درست دسترسی به اینترنت داشته باشند، چرا این مطالبه رهبری بر زمین است، آیا دولت قادر نیست شبکه اجتماعی را کنترل کند تا برخی از بستر نارضایتی های اقتصادی سوء استفاده نکنند؟

حجت الاسلام ذوالنور تأکید کرد: مردم بیدار و هوشیار هستند و  فریب مزدوران را نمی خورند و از این سروصداها نگران نمی شوند، اگر چند نفر از مشکلات و نارضایتی های معیشتی مردم سوء استفاده کردند نظام اسلامی متزلزل نمی شود، مسؤولان وظیفه دارند مشکلات معیشتی را حل کنند و نباید اجازه دهند که به مردم فشار وارد شود.

وی ادامه داد: این سخنان نفی کننده خدمات بزرگ نظام اسلامی در طول سالیان نیست، رشد و حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی دنیا را متحیر کرده است، نظام اسلامی با همه دشمنی ها و توطئه ها و تحریم ها امروز به عنوان محور مقاومت در دنیا می درخشد و همه توطئه های دشمن علیه خود را خنثی و جنگ نیابتی را بی خاصیت کرده است اما هنوز راه نرفته طولانی داریم که با گام های بلند مسؤولان باید طی شود./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات