۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۴۵۴۱۸
امام جمعه تبریز:

فتنه‌گران به دنبال ساختارشکنی بودند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: بدعت ایجاد کمیته صیانت از آراء با وجود شورای نگهبان برای نخستین بار از سوی عوامل فتنه طرح شد، چراکه آنان به دنبال ساختارشکنی و تردیدهای ذهنی در مردم بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی امروز در همایش بزرگداشت حماسه نهم دی ماه که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: جریان فتنه ۸۸ حاصل برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت سرویس‌‌های جاسوسی آمریکا و ایادی غربی‌اش بود.

وی با بیان این‌که عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه در داخل کشور نیز از روی غفلت در جریان پازل دشمن قرار گرفتند، تصریح کرد: صحنه گردان‌‌ فتنه خارج از کشور بود اما در داخل نیز برخی دانسته و برخی نادانسته کمک کردند تا اهداف دشمن عملیاتی شود، البته در جریان 9 دی عده‌‌ای که گرفتار فتنه شده بودند به آغوش ملت بازگشتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که فتنه 88 هزینه‌های بسیاری برای نظام اسلامی ایران به دنبال داشت، خاطرنشان کرد: پس از انتخابات باشکوه آن سال، نظام اسلامی در اوج اقتدار قرار گرفت و پرونده هسته‌ی ایران در جریان مختومه شدن بود، اما فتنه 88 جرأت و جسارت دشمنان را موجب شد و شیرینی حضور حداکثری ملت را به کام همگان تلخ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که در جریان فتنه 88 حتی به مقدسات دینی و مذهبی ملت ایران نیز توهین شد، تصریح کرد: فتنه‌‌گران در یک اقدام برنامه‌ریزی شده به ارزش‌‌ها و باورهای دینی نیز اهانت کردند و در روز عاشورا علم حضرت سیدالشهدا را آتش زدند.

وی با تأکید بر این‌که فتنه‌‌گران نهادهای قانونی از جمله شورای نگهبان را نیز زیرسؤال بردند، خاطرنشان کرد: بدعت ایجاد کمیته صیانت از آراء با وجود شورای نگهبان برای نخستین بار از سوی عوامل فتنه طرح شد، چراکه آنان به دنبال ساختارشکنی و تردیدهای ذهنی در مردم بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ملت ایران در حماسه نهم دی بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای انقلاب تجدید عهد کردند، افزود: نهم دی در تقویت پیوند ولایت و ملت نقشی بسیار ارزنده داشت و موجب شد وحدت و انسجام ملی بیش از پیش محکم‌تر شود.

وی با اشاره به این‌که نباید تصور شود که پرونده فتنه بسته شده است، گفت: احتمال اینکه فتنه‌‌های دیگر در راه باشد؛ وجود دارد و باید با ولایتمداری و وحدت به دنبال مقابله با فتنه‌های بعدی باشیم، باید دانست که فراموشی فتنه 88 و حماسه نهم دی ماه موجب تحمیل هزینه‌‌هایی به کشور خواهد بود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات