۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۴۵۴۲۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

مطالبات به‌حق مردم عرصه تاخت‌وتاز ضدانقلاب نشود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تجمعات مطالبه‌گرایانه مردم چند شهر کشور، گفت: همه باید مراقب باشند که مبادا مطالبات اقتصادی به‌حق مردم، عرصه تاخت‌وتاز ضدانقلاب و ایادی استکبار و آمریکا شود.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در همایش گرامیداشت حماسه یوم‌الله 9 دی که با شرکت طلاب و روحانیان برگزار شد، اظهار کرد: حضور گرم و همراه با شور و شعور طلاب و روحانیان در کلاس بصیرت و میثاق با ولایت ستودنی است و انتظار داریم همان‌طور که در این همایش حماسی با صورت حداکثری شرکت کرده‌اند در فضای فکری و تحولات اجتماعی نیز حضور مؤثر و فعال داشته باشند.

وی افزود: به‌ویژه در وضعیت فعلی که طبق روایات فتنه‌های پیچیده‌تر و بیشتری پیش روی جامعه منتظر هست و دشمن با نظام رسانه‌ای خود امنیت فکری و اعتقادی جامعه ما را نشان گرفته است، ضرورت نقش‌آفرینی شایسته روحانیت بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی با چاشنی نفاق اجتماعی، در داخل کشور به دنبال فتنه‌گری جدیدی هستند، همان افرادی که امیرالمؤمنین در خطبه 194 نهج‌البلاغه در مورد آنها می‌فرماید: «وَصْفُهُمْ دَوَاءٌ وَ قَوْلُهُمْ شِفَاءٌ وَ فِعْلُهُمُ اَلدَّاءُ اَلْعَیاءُ»؛ در توصیف امور داروی درد مردم را تجویز می‌کنند و در حرف زدنشان شفای امور مردم شنیده می‌شود؛ ولی در کردار آنها دردی بی‌درمان دیده می‌شود، این‌ها همان کسانی هستند که امیرالمؤمنین از آنها به‌عنوان یاوران شیطان و زبانه‌های آتش جهنم تعبیر کرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امروز در بین مطالبات به‌حق مردم شریف و ولایت مدار ایران اسلامی که از گرانی و فشار اقتصادی گلایه‌مند هستند و این گلایه را ولی امر مسلمین جهان نیز از دولتمردان دارند و داروی آن را تکیه به اقتصاد درون‌زا و اقتصاد مقاومتی و دوری از فساد و اشرافی گری تجویز می‌کنند؛ عده‌ای فریب‌خورده، از القائات شیطانی معاندین نظام سوءاستفاده کرده و سعی در روبرو کردن مردم با اصل نظام اسلامی دارند.

وی تصریح کرد: در این برهه از زمان حوزویان و دانشگاهیان و جامعه نخبگان و فرهنگیان را متوجه فاجعه غارات در زمان خلافت حضرت علی (ع) می‌کنیم که گویا این نقشه و اقدام معاویه باعث شد روح تحلیل درست در بین جامعه زمانه امیرالمؤمنین کمرنگ شده و جای دوست و دشمن عوض شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: امروز هم مبادا مطالبات به‌حق مردم عرصه تاخت‌وتاز ضدانقلاب و ایادی استکبار و آمریکا شود و مبادا عده‌ای «بسر بن ارطاة» اقتصادی شده و با عملکرد خود سبب نارضایتی جامعه شوند.

وی افزود: طلاب و حوزویان توجه داشته باشند که رسول گرامی اسلام فرمودند: «فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیکمُ الْفِتَنُ کقِطَعِ اللَّیلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیکمْ بِالْقُرْآنِ»؛ بنابراین توصیه به ظلم‌ستیزی و عدالت‌گستری، دوری از تجمل و اشرافی گری، امر به معروف و نهی از منکر، نفاق شناسی و تحکیم بنیان اعتقادی جوانان از اولویت‌های عرصه تبلیغ نوین است تا از این طریق بتوان در مقابل دشمن مقابله‌ای هنرمندانه با محوریت ولایت مداری و بصیرت داشت./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات