۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۴۵۷۰۹
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا:

دستگاه قضایی قاطعانه به جریان اغتشاشات ورود کند/ دولتمردان در برابر شیطنت های استکبار صریح موضع بگیرند

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، صف مردم انقلابی را از اغتشاشگران جدا دانست و بر ضرورت ورود قاطعانه قوه قضاییه برای مقابله با اختلال در امنیت و آشوبگری تأکید کرد.
آیت الله خاتمی

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اغتشاشات و آشوبگری های اخیر توسط عده ای سوء استفاده گر گفت: اغتشاشات با اعتراضات مالی مالباختگان برخی از مؤسسات اعتباری شروع شد اما اکنون مسیر دیگری پیدا کرده است.

وی افزود: اعتراض طبق قانون اساسی به شرطی که مخل امنیت، آسایش و استقلال نباشد مجاز است اما در حال حاضر مسأله از مطالبات مالی عبور کرده و ضد انقلاب سوار بر موج شده است، آنچه امروز در جامعه دیده می شود مواجهه با معترضان نیست بلکه اغتشاشگران کار خود را دنبال می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اغتشاشگران شعارهای ضد اسلام، ضد نظام و سلطت طلبانه می دهند، اظهار داشت: این تحرکات و شعارها به معنای به میدان آمدن ضد انقلاب است، انتظار از مردم آگاه و بصیر و معترضان واقعی این است که صف خود را از ضد انقلاب جداکنند و هوشیار باشند و به مأموران امنیت برای برقراری آرامش کمک کنند.

وی ادامه داد: انتظار دیگر از مأموران امنیتی و انتظامی است که اجازه ندهند بستر اغتشاش شکل گیرد، این کافی نیست که بعد از اغتشاشات مقابله شود بلکه هوشیاری اقتضا می کند که اجازه آشوب و اغتشاش داده نشود.

آیت الله خاتمی با تأکید بر ورود قاطعانه دستگاه قضایی به جریان اغتشاشات اخیر و برخورد با آشوبگران ابراز داشت: اغتشاشگرانی که آدم کشتند بی تردید باغی، مفسد و محارب هستند و باید اعدام شوند، برای عبرت در همان نقطه ای که جنایت آفریدند باید این کار صورت گیرد، دستگاه قضایی باید قاطعانه عمل کند.

وی عنوان کرد: مسؤولان و دولتمردان باید در برابر آمریکا و شیطنت های مستکبران صریح تر موضع بگیرند، این جا سخن از شنیدن صدای مردم نیست چرا که شعارهای سلطنت طلبانه ابدا صدای مردم ایران اسلامی نیست، مسأله انقلاب اسلامی و مقابله با ضد انقلاب و دشمنان مطرح است و در این زمینه در اعلام و عمل باید اقدام قاطع صورت گیرد./1323/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات