۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۴۵۷۲۷
آیت الله ری شهری:

خداوند دعای انسان مضطر را مستجاب می‌کند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند دعای انسان مضطر را مستجاب می‌کند، گفت: نیازمندی انسان به خداوند در هنگام بیچارگی و اضطرار یک ادله توحیدی است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: انسان مضطر در هنگام غم و اندوه تنها دست به سوی خداوند متعال بی نیاز دراز می‌کند.

وی افزود: نیازمندی انسان به خداوند در هنگام بیچارگی و اضطرار یک ادله توحیدی است؛ امام حسن عسکری(ع) در تفسیر الله می‌فرمایند: آن هنگام که انسان از همه جا امیدش قطع می‌شود رو به سوی الله می‌آورد.

آیت الله محمدی ری شهری با طرح این پرسش که اگر مساله خداوند فطری است و انسان‌ها هنگام ضرورت به او روی می‌آورند پس دعا کردن در این هنگام برای چیست، ابراز کرد: همه انسان‌ها در حال اضطرار خداوند را می‌خوانند و حضرت حق نیز براساس آیات قرآن دعای آنان را مستجاب می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اضطرار مراتبی دارد، اظهار داشت: بالاترین مراتب اضطرار آن هنگام است که انسان از همه اطرافیان منقطع شده و به خداوند متصل می‌شود بنابراین فطرت او متجلی شده و با همه وجود خداوند را می‌خواند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: گاهی انسان امیدش از دیگران قطع می‌شود اما در نهاد قلبش هنوز به برخی افراد امیدوار است پس چنین شخصی هنوز مضطر نشده است.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: انسان اگر در هنگام اضطرار به غیر خدا روی بیاورد ناامید شدن او قطعی خواهد بود، طبق صریح روایات؛ انسان باید از خداوند بخواهد در هنگام اضطرار به غیر او روی نیاورد و جز حضرت حق از کسی کمک نخواهد./۸۰۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات