۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۴۵۷۷۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انحراف‌زدایی از عزاداری‌ها رویکرد مسؤولان هیئات مذهبی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی سعی کنند به تدریج رسومات و آیین‌های بی‌اساس و بی‌پایه را از مراسم مذهبی بزدایند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی که با موضوع برنامه‌ریزی ایام فاطمیه برگزار شد، اظهار کرد: مناسبت‌ها و شعائر اسلامی آرم دین خدا بوده و این‌گونه مراسم و مناسبت‌ها صحنه نمایش باروها و اعتقادات ما محسوب می‌شود.

وی افزود: مسؤولان فرهنگی و مردم اهتمام داشته باشند تا برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی هدفمندتر برگزار شود و برگزاری هرچه بهتر مراسم مذهبی به تقویت باورها کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: فضاسازی زمینه فرهنگ‌سازی است و باید قبل از هر مناسبت و برنامه‌ای مسؤولان و مردم نسبت به فضاسازی حساب‌شده و کارشناسانه اقدام کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: آحاد مختلف مردم در اجرای برنامه‌های مذهبی و ملی به‌صورت آتش به اختیار و خودجوش پای کار می‌آیند و این احساس مسؤولیت از طرف مسؤولان باید به‌عنوان یک فرصت تلقی شود.

وی با بیان اینکه نقش مردم در برگزاری مناسبت‌ها و شعائر اسلامی بسیار پررنگ و ارزنده است، اضافه کرد: همه دست به دست هم دهیم و نسل جدید را آماده کنیم تا در آینده بتوانند در مناسبت‌ها پای کار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی سعی کنند به تدریج رسومات و آیین‌های بی‌اساس و بی‌پایه را از مراسم مذهبی بزدایند.

وی ادامه داد: برخی رسومات غلط و بی‌اساس مانند طبل‌های بزرگ و علامات که سبقه روایی و تاریخی ندارند باید کم‌کم از مجالس مذهبی دور شوند و این همت مسؤولان و متدینین را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی درزمینهٔ جریانی اخیری که در کشور رخ داده است گفت: اسلام از روز اول با جریانات مخالف که پوشش دینی داشته‌اند، روبرو بوده و موضوع اغتشاشات اخیر موضوع جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه جریان نفاق در طول تاریخ اسلام وجود داشته است اما امروزه نفاق مدرن‌تر شده است، ادامه داد: ریشه فتنه‌ها، نفاق است و متأسفانه در کشور ما مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره دچار نفاق شده و باید در این راستا چاره‌اندیشی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ایجاد شبهه کردن از سوی برخی از مسؤولان ارشد نظام خطرناک است و انتظار می‌رود این مسؤولان هوشیارانه‌تر نسبت به مسائل اخیر کشور نگاه کنند و تصمیم بگیرند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همه باید همت کنیم تا مشکلات کشور حل شود و نباید صورت مسأله پاک شود.

وی در پایان از همه مسؤولان و آحاد و اقشار مختلف مردم استان دعوت کرد در تظاهرات روز چهارشنبه 13 دی‌ماه 1396 شرکت کنند و مشت محکمی به دهان فتنه گران بزنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات