۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۴۶۰۸۳

تأکید وزیر ارشاد بر تقویت ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر

صالحی گفت: اگر مردم را صاحب اصلی حوزه فرهنگ و هنر بدانیم، قطعا نتایج عمیقی را در سطوح مختلف شاهد خواهیم بود.
سید عباس صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هشت پروژه کاری برای دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شده است.

وی با بیان این‌که تقویت ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر یکی از پروژه‌های اولویت‌دار است، خاطرنشان کرد: اگر مردم را صاحب اصلی حوزه فرهنگ و هنر بدانیم، قطعا نتایج عمیقی را در سطوح مختلف شاهد خواهیم بود.

صالحی گسترش سنت وقف و نذورات و خیرات در تمامی حوزه های فرهنگ و هنر را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمرکززدایی جغرافیایی و دولتی و همچنین مردمی سازی حوزه فرهنگ یکی از ضرورت هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال آن می باشد.

وی بهبود محیط کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر نیز مورد تأکید قرار گرفته است، بیان کرد: معیشت فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید از همان بخش تأمین شود، که در این راستا به دنبال استقرار حرفه ای نظام مالکیت فکری و استفاده از ظرفیت های قانونی اقتصادی برای توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم.

وزیر ارشاد با بیان این‌که اگر بحث اشتغال و تولید مطرح است، باید نسبت به مقوله فرهنگ و هنر نیز نگاهی اقتصادی داشته باشیم، تصریح کرد: تقویت بنگاه‌های مالی برای افزایش سرمایه در گردش حوزه فرهنگ و هنر را پیگیر هستیم.

صالحی بر توجه به زیرساحت های فرهنگی و هنری تأکید کرد و افزود: شفاف سازی حوزه فرهنگ و هنر برای دسترسی آزاد به اطلاعات و آگاهی از جریان حمایت های صورت گرفته برای امکان نظارت بیشتر نیز مورد توجه قرار دارد.

وی انسجام بخشی میان دستگاه های فرهنگی و هوشمندسازی مدیریت فرهنگی را از دیگر اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: حمایت از تولید محتوای سالم و مفید از دیگر پروژه های جامع و رویکرد اساسی دولت دوازدهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان مطالبات مربوط به نمایندگان تشکل‌ها و انجمن های فرهنگی، هنری و رسانه ای آذربایجان شرقی را پاسخ گفت و اظهار داشت: در قالب تفاهم نامه ای که امروز با استانداری آذربایجان شرقی امضا شد؛ 15 میلیارد تومان برای ادامه روند احداث موزه هنرهای معاصر تخصیص یافت.

صالحی با بیان این‌که موزه هنرهای معاصر حداکثر تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، گفت: خرید آثار هنری، پرهیز از موازی‌کاری در بخش های مختلف فرهنگی قرآنی، تمرکززدایی از تهران، حمایت از مؤسسات فرهنگی و همچنین نگرش کیفی به آموزش های ارایه شده در آموزشگاه های هنری از دیگر اولویت های وزارتخانه است./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات