۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۴۶۱۵۱
آیت الله علم الهدی ضمن تمجید از مقابله میلیونی مردم با آشوبگران:

بهره ‌برداری سیاسی از مشکلات مردم، جنایت است

امام جمعه مشهد گفت: امروز هرکسی بخواهد بر مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم سوار شود و بهره ‌برداری سیاسی کند، عین آمریکایی‌ ها و انگلیسی‌ هایی است که آمدند موج ایجاد کنند تا مطالبات مردم را منحرف کنند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت ‌الله سید احمد علم‌ الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در مقابله با آشوبگران روزهای اخیر، اظهار کرد: از همه شما برادران، خواهران و عزیزان انقلابی در مانور قدرتی که برای اسلام و نظام در این هفته در این شهر ارائه دادید، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و دین، حمایت و پشتیبانی شما از اساس دین و کیان اسلام و مذهب را مشاهده کردند. شما دشمن را مأیوس و دوستان را در سراسر کره زمین در همه کشورهای اسلامی امیدوار کردید.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی که آشوبگری عناصر وطن ‌فروش را در کمترین زمان به پایان رساندند، تصریح کرد: از نیروهای ایثارگر نظامی، بسیجی و مخصوصاً از تدابیر ارزشمند نیروی انتظامی و فرماندهی مدبر این نیرو در خراسان رضوی که خوشبختانه مسأله را با آبرومندی جمع‌ کردند.

دست استکبار و صهیونیست در اغتشاشات اخیر مشهود است

آیت الله علم الهدی گفت: وابستگی اغتشاشات اخیر به دشمنان خارجی و جریان استکبار و صهیونیست مشهود است؛ این قضیه آنقدر بدیهی و روشن است که نیازی به بحث و استدلال ندارد. کسانی که این اغتشاشات را سرپا کردند، این ساختارشکنی و ناهنجاری را راه انداختند، پیاده ‌نظام آمریکا و اسراییل بودند ولو شناسنامه ایرانی داشتند، با شناسنامه ایرانی، پیاده‌نظام آمریکا و اسراییل بودند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: از دوره هخامنشیان تا به امروز در همه فعالیت‌ های سیاسی، در انقلاب‌ هایی که در این مملکت انجام‌گرفته است، سابقه ندارد که در داخل کشور به دست ایرانی پرچم ایران به آتش کشیده شود. حتی زمانی که ما با شاه می‌جنگیدیم، در حالی که عزیزان ما را می‌کشتند و آماج گلوله ‌های مسلسل در خیابان‌ها قرار می دادند، پرچم شیر و خورشید شاه را به آتش نکشیدند. از همین روست که می گوییم این ناپاکانی که به حریم هویت و عظمت قداست کشور و میهن جسارت کردند، ایرانی نبودند چون این کار به‌ وسیله ایرانی سابقه ندارد.

آتش زنندگان پرچم ایران، مزدوران اجنبی ‌پرست بودند

وی با بیان این‌که آتش زنندگان پرچم ایران، مزدوران اجنبی و اجنبی ‌پرست هستند، یادآور شد: کسی که پرچم ایران را آتش زد و تلویزیون فیلمش را منتشر کرد، بچه 14 و 15 ساله نبود، این یک ناپاک مزدور اجنبی ‌پرستی بود که دست به این کار زد ولو شناسنامه ایرانی داشته باشد.

آیت‌ الله علم ‌الهدی ادامه داد: می‌خواهم تقاضا کنم از عزیزان ما در عرصه ‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی که به جز یک عده افراد ناآگاهی که نوجوان هستند و نادانسته در عرصه آمدند، با جریان‌های سرشاخه این حرکت که بحمدالله بیشتر آن ها شناسایی و بازداشت شده اند، برخوردی کنند که با یک آمریکایی و یا با یک یهودی صهیونیست باید انجام داد.

ایستادگی مردم در مقابل اغتشاشگران، اقتدار نظام را افزایش داد

نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان رضوی، وقایع اخیر و ایستادگی مردم در مقابل عوامل آن را عامل افزایش اقتدار نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حسن تدبیر، مجاهده و فداکاری، پا به کار بودن نیروهای انتظامی و بسیجی ما و همراهی مردم عزیز ما در صحنه و این مانوری که شما مردم در اقتدار این نظام نشان دادید، دشمن را ناامید و دوستان ایران را امیدوار کرد.

وی با بیان این که نتیجه این درگیری‌ ها به نفع اسلام و نظام اسلامی تمام شد، افزود: اگر این حرکت‌ ها صورت نمی‌گرفت، این مانور اقتدار نظام مردمی در مقابل چشم جهانیان به نمایش در نمی‌آمد، نظام به این اقتدار نمی ‌رسید و بحمدالله قضیه به چند برابر شدن اقتدار نظام انجامید.

امام جمعه مشهد با اشاره به هشدارهای بصیرت مندانه رهبر معظم انقلاب درباره تحرکات دشمن، تصریح کرد: دوراندیشی و بصیرت عظیم و عزیز رهبر انقلاب آن‌قدر زیاد است که در حدود 20 روز قبل از شروع این واقعه فرمودند «دوستان ما بدانند، دشمنان ما هم بدانند که در طول این 38 سال بعد از پیروزی انقلاب مشکلاتی وجود داشته و هر یک از مشکلات بس بوده که ملت‌ ها را از پا در بیاورد ولی این مشکلات نه‌ تنها ما را از پا درنیاورده بلکه از روز اول قوی ‌تر کرده و نتوانسته ما را از پا بیندازد. این را بدانید که اگر دشمنان بعد از این در مقابل ما مشکل ایجاد کنند، قطعاً از مشکلات قبلی ما کمتر و کوچک ‌تر است.»

آیت ‌الله علم ‌الهدی با تأکید بر این‌که جامعه ما مشکلات بزرگی مانند فتنه 88 را تجربه و پشت سر گذاشته، یادآور شد: در جریان فتنه 88 هم شبیه همین حرکت‌ها در کشور صورت گرفت اما در آن جریان بخشی از نخبگان و خواص نظام دچار تردید شدند، سکوت کردند و حتی بعضی‌ ها فتنه را تأیید می‌کردند.

وی یادآور شد: ما در فتنه 88 از جریان ‌های انقلاب، ریزش هایی داشتیم اما در این قضیه خوشبختانه همه در مقابل دشمنان ایستادند و ما در تمام جریان اجتماعی خودمان هیچ ریزشی نداشتیم. هیچ‌کس هم دچار تردید نشد که فتنه، فتنه آمریکایی، انگلیسی و آل سعود ناپاک است؛ این را همه فهمیدند.

مردم وفاداری خود به اسلام و انقلاب را بار دیگر به رخ دشمنان کشیدند

نماینده مجلس خبرگان رهبری، مردم هوشیار و بصیر کشور را «باوفا به اسلام و انقلاب» توصیف کرد و خطاب به آن ها گفت: شما اهل وفا، صفا، عشق، پویایی، پهلوانی و قهرمانی هستید، آن‌ قدر صفا و وفای شما به پیامبر(ص) و اهل بیت بالاست که امام بزرگوار فرمودند «شما از مردم عصر پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) برتر هستید.»

آیت ‌الله علم ‌الهدی با بیان این که دشمنی مستکبران با ملت ایران بار دیگر در جریانات اخیر اثبات شد، افزود: این مردم نظام را تأسیس کردند، این مردم 8 سال دفاع مقدس پای این نظام ایستادند، این مردم در طول 40 سال هر وقت بحران برای این نظام آمد، مرد و مردانه ایستادگی و حمایت کردند، دشمن از مردم می‌خواهد انتقام بگیرد چون این مردم پای نظام هستند و مردم به نظام خدمت می‌کنند و از همین رو آنجا یک صدای مردم به مطالبه برحق بلند می ‌شود، دشمن می ‌آید روی صدای مردم موج می‌ گذارد که صدای مردم به‌ جایی نرسد.

موج ‌سواری و بهره ‌برداری سیاسی از مشکلات مردم، جنایت است

وی بهره‌ برداری سیاسی از نیازها و مشکلات مردم را جنایت در حق آنان دانست و گفت: مردم در معیشتشان مشکل ‌دارند و بعضی از فقرا در امور زندگی به مرز استیصال رسیده اند. امروز هرکسی بخواهد بر این مطالبات اقتصادی و مطالبات معیشتی مردم سوار شود و بهره ‌برداری سیاسی کند، عین همین آمریکایی‌ ها و انگلیسی‌ هایی هستند که آمدند موج ایجاد کنند برای این‌که مطالبات مردم را منحرف کنند.

آیت الله علم الهدی ضمن تقبیح هرگونه برخورد سیاسی با مشکلات مردم خاطرنشان کرد: امروز این مردم مشکل‌ دارند و همه باید برای حل مشکلات آن ها حرکت کنند. دولت، مجلس، رقبای دولت، هرکسی در هر ظرفیتی و توانی هست، همه باید با دولت همدست شوند و مشکلات مردم را حل کنند. امروز کسی حق ندارد مردم را ابزار تسویه‌ حساب سیاسی قرار دهد، بیاید سیاه نمایی کند و یا از طرف دیگر اتفاقات اخیر را به گردن منتقدان دولت بیندازد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات